mandag den 28. oktober 2013

Sorte Engle anmeldelse

Sorte Engle

Forfatter: Lili St. Crow
Serie: Strange Angels #1
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Strange Angels
Genre: Paranormal
Målgruppe: YA
Udgiver: People's Press jr.


Tak til cdon for anmeldereksemplaret. Meningerne er mine egne.













Far? Zombie. Mor? Død for længst. Mig? Det er så den skræmmende side af historien ...

Den virkelige verden kan være et skræmmende sted. Bare spørg 16-årige, forældreløse Dru, en hård pige, der har overlevet sin del af mærkværdige væsner og onde kræfter. Hun er bevæbnet, farlig og klar til at dræbe først og stille spørgsmål bagefter – hvilket betyder, at hun er længe om at finde ud af, hvem hun kan stole på...

Dru Anderson har været anderledes så længe, hun overhovedet kan huske. Sammen med sin far rejser hun fra by til by, bor hele tiden nye steder og spiser de særeste ting – på jagt efter spøgelser og varulve. Det er et mærkeligt liv, men et godt liv – indtil det hele eksploderer, og en zombie bryder ind i deres hus og slår Drus far i hjel.



Der er så mange gode ting i den her bog, men til gengæld er der flere ting der bare slet ikke fungerer.

Det gode: Den er anderledes. Har en kanon overraskende start. Virkelig heart wrenching start faktisk. Masser af action. Det der ikke fungerer: Nul fremdrift eller karakterudvikling. Kort sagt; der sker en masse, men der sker ikke rigtig noget vigtigt. Hvis man kan sige det sådan. Da jeg vendte den sidste side i bogen, var jeg overrasket over hvor lidt bogen faktisk handlede om. Men der skete jo så meget! Men seriøst hvis man skar hele bogen ned til f.eks. fem kapitler og beholdte det vigtigste, så ville man ikke have savnet noget som helst.

Dru er en irriterende hovedperson. Nogle gange er hun så dum, at jeg har lyst til selv at slå hende. Jeg synes heller ikke rigtig om Graves. Og som det altid er med mig, hvis jeg ikke er investeret i personerne , så er jeg det heller ikke i handlingen. Når begge dele har store mangler, så er der virkelig lang vej igen.

Alligevel er jeg ikke i tvivl om at jeg vil læse den næste bog i serien. Serien har virkelig et potentiale og et eller andet sted, så kan det vel kun blive bedre nu. Jeg elsker jo normalt den her type bøger, hvor man både kan møde varulve, vampyrer og zombier.






Er sorte engle noget for dig? Så kan du ligenu få 15% rabat hos cdon.
Tryk på ikonet og du kommer direkte til bogen.
 


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig