torsdag den 5. december 2013

Børnebog: Sværdets Mester 6 - Historien om Blodtunge anmeldelse

Historien om Blodtunge

Forfatter: Mette Finderup
Serie: Sværdets Mester #6
Illustrator: Niels Bach
Genre: Fantasy
Målgruppe: 8 - 12 år
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret

Tjek også Gyldendals facebook side, med bøger for unge ud.









Prins Milo når endelig frem til troldmanden Agrim, der skal ødelægge Blodtunge. Milo har mistet alle de penge, Agrim skulle have for arbejdet, men der venter ham en overraskelse. Agrim fortæller nemlig den sande historie om sværdets fødsel. Og nu viser det sig, at Milos rejse slet ikke er slut. Måske er den kun lige begyndt.


Man behøver ikke at have læst de andre bøger i serien for at få noget ud af denne bog. Der er nemlig en forklaring forrest i bogen om hvad der er sket i de første bøger. Men jeg vil helt klart anbefale at man læser hele serien. For det er en fantastisk fortælling. Dem der har læst serien kan godt forvente at Historien om Blodtunge er ligeså god som de første.

Bogen er en letlæsningsbog der er noget værd. Den er nemlig fyldt med et forrygende eventyr med masser af aktion. Jeg blev selv utrolig godt underholdt.

Jeg elsker illustrationerne i bogen, tegnet af Niels Back. De er simpelthen så flotte, og så er de med til at underbygge historien rigtig flot. Og så er der på ingen måder sparet på dem.

Det eneste men jeg lige havde, var at jeg synes overgangen fra sidste bog og denne ikke var så fyldestgørende. I hvert fald ikke i forhold til hvad jeg selv havde forventet.

Skøn historie - jeg glæder mig til den næste.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig