onsdag den 4. december 2013

Klar, parat, pubertet anmeldelse

Klar, parat, pubertet

Forfatter: Julie Schlüter Valentin
Genre: Fagbog
Målgruppe: 8-12 år og deres forældre
Udgiver: Forlaget Carlsen


Tak til forlaget Carlsen for anmeldereksemplaret, tjek også deres facebookside ud














Er du klar?

Klar, parat, pubertet er til piger, der er 8-12 år og så småt på vej i puberteten. Pubertet er nemlig ikke for teenagere. Mange piger begynder at mærke de første pubertetstegn, allerede når de er tweens.


Gid jeg havde haft den her bog i den alder. Så ville der have været mange ting som jeg ville have været fri for at bekymre mig om. Ting der ville være pinlige at snakke om, men som der er en hel naturlig forklaring på.

Jeg er også helt sikker på at når jeg får en tween så vil det her være min nummer 1, oplagsbog. Den er nemlig ikke kun til de unge tweens, men også til deres forældre.

Jeg elsker at Tweens selv udtaler sig i bogen. Det får bogen til at være mere i øjenhøjde og ikke bare mors stemme... gentaget. Det samme med indholdet. Tingene bliver taget alvorlige og de bliver forklaret på en god måde. Forfatteren skriver intelligent til læserne, på den måde at tingene bliver drejet så de kan ses fra flere sider.

Bogen kommer rundt om alle mulige emner, der er vigtige i den alder og at forstå som forældre. Så som dumme forældre, venskaber, drenge, forelskelse, bagtalelser men også kropsforandringer og menstruation.

Jeg kunne forestille mig mange situationer hvor bogen kunne mægle mellem tween og forældre. Så helt klart en fabelagtig nyttig bog.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig