mandag den 24. marts 2014

Stolthed og lyst anmeldelse

Stolthed og lyst

Forfatter: Sylvia Day
Serie: Historical #3
Genre: Historical Romance, erotisk
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Politikens Forlag

Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret
















Eliza Martin er arving til en familieformue og forfølges af den ene lykkeridder efter den anden. Da hun bliver offer for et udspekuleret komplot, der går ud på at presse hende til at gifte sig og dermed give afkald på sin retmæssige arv, hyrer hun forbryderjægeren Jasper Bond til at opspore bagmændene.
Jasper er tiltrækkende, farlig, dæmonisk - slet ikke noget for den kultiverede Eliza. Men Jasper sætter sine klienterstilfredshed over alt andet, og han kaster sig passioneret ud i forsøget på at bevise, at han er mand for at opfylde alle Elizas behov.'Stolthed og lyst' er en klassisk erotisk romance fra 1800-tallets England, skrevet af kvinden bag successerien Crossfire, som har toppet bestseller listerne verden over.


Jeg blev vildt meget snydt af bogens overskriften og hovedpersonens navn. De leder tankerne hen på en af mine absolutte yndlingshistorier: 'Stolthed og Fordom'. Efter at have læst bogen, er der intet sammenlignings grundlag med Jane Austens klassiker. Så mine forventninger var alt for høje, og så er det man bliver skuffet.

Det er jo heller ikke særligt fair at man sammenligner så to forskellige bøger, så det vil jeg straks holde på med. 'Stolthed og lyst' er en hurtig læst guilty pleasure, og det gør den ganske glimrende.

I forhold til 'Syv års længsel' holdte den stilen rigtig godt. Sylvia Day er en sand historiefortæller, og hun formår uden problemer at trække os med ind i det historiske univers. Personligt kunne jeg bedst lide 'Syv års længsel', da jeg ikke fandt denne storyline og karakterne nær så spændende som i 'Syv års længsel'. Jeg savnede også at der ikke var den samme dybde i historien. Det er det der gør Sylvia Days bøger anderledes end mange andre erotiske bøger, fordi den giver os noget ekstra. Men det så jeg desværre ikke meget til i 'Stolthed og lyst'.

Som jeg sagde i starten af min anmeldelse, så er jeg nok lidt farvet af at være skuffet gennem bogen, for jeg synes virkelig det er en god bog af dens slags, men den bed ikke helt på mig.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig