onsdag den 7. maj 2014

Besat anmeldelse

Besat

Forfatter: Christina Bonde
Serie: Nattens sanger #1
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Mellemgaard

Tak til forfatteren for anmeldereksemplaret
















For 23-årige Victoria Rose er livet en kamp mod de følelser, der afholder hende fra at leve det. Hendes tilværelse er præget af eftervirkningerne fra et overfald, der har spoleret hendes selvværd og frarøvet hende troen på kærligheden - indtil den dag hun møder Lucas.
I et skæbnesvangert opgør med fortiden forandrer Lucas ikke bare Victorias liv, men hele hendes virkelighed. Hun befinder sig pludselig i en verden af vampyrer og havner i en stridighed, der er ved at koste hende livet.
Undsætningen viser sig at komme fra en ældgammel fatalistisk overbevisning, der vil give Victoria en central plads i vampyrernes verden, men samtidig kræver valg, der mentalt er ved at flå hende i to halvdele.



Besat er grundlæggende en rigtig god bog, den kan en helt masse og bedst af alt så kan den fortælle en god historie. Jeg synes der er masser af gode ideer og jeg kan mærke at der er en masse tanker bag ved bogen, og sådan noget elsker jeg. Desværre går det for stærkt. Jeg når aldrig rigtig at lære personerne at kende, eller at forstå deres forhold og hvad det er der driver dem sammen. Jeg har stadig travlt med at finde ud af lige hvad det var helten lavede med en eller anden anden, imens hovedpersonen nærmest er flyttet ind hos ham. Når man ikke helt når at lærer dem at kende bliver de meget papagtige og de ting de gør bliver meget kliche og til tider føles det direkte tvungen det de gør. At der sidder en forfatter og trækker trådene det ved vi jo godt, men vi vel helst ikke kunne mærke det når vi læser.

Jeg savner dybde, i karakterne hovedsageligt og når jeg ikke helt kan føle med en karakter, så fæster historien sig aldrig helt på samme måde, jeg er aldrig nær så godt underholdt og til tider kan jeg være ret så ligeglad med hvordan det går dem, og det er jo ikke det der er meningen.

Jeg er lidt øv over det, for hvis det havde været på plads så havde historien være lige i øjet. Den er godt skrevet og forfatteren virker til at vide hvad det er læserne vil have. Der mangler bare lige nogle tekniske detaljer som lidt går ind og ødelægger meget af det gode.
 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig