lørdag den 14. juni 2014

Maleficent





’Maleficent’ fortæller historien bag Tornerose, hvordan heksen engang var en fe, som fik knust sit hjerte. Som hævn har hun kastet en forbandelse på prinsesse Aurora. På Auroras 16-års fødselsdag vil pigen falde i en dyb søvn.


Maleficent har været planlagt i evigheder og jeg havde lidt mistet håbet om at de nogensinde vil gå i gang, indtil sidste år hvor planerne virkelig tog fart. Jeg ved ikke hvad der har gjort at det har taget så lang tid - måske har de bare ikke kunnet blive enige om historien. Men som altid når man venter for længe på noget, så er det svært ikke at have skyhøje forventninger.





Man skulle ellers tro at historien var fastlagt, men Maleficent filmen tager friheder i forhold til den Disney version som vi kender fra vi var barn. Det er både godt og skidt. Det genere mig ikke at de tager friheder, det genere mig at de ikke udnyttede det fulde potentiale.

Maleficent er en god film, og det er en sindssyg flot film, men den formår ikke at blive epic. Ikke for mig i hvert fald. For mig er der ellers ikke noget bedre end flotte fantasyfilm, men jeg synes godt karakteren Maleficent kunne have været endnu mere kompleks. Hvilket på ingen måde er Angelina Jolies skyld - hun gør det faktisk rigtig godt, selvom jeg ikke rigtig bryder mig om hende. 




Det er som om de ikke formår at komme dybt nok. Men hvis der er noget der virkelig irritere mig, så er det forudsigelige handlinger. Jeg er godt med på at vi kender historiens handlinger, men når man vælger at afvige så skulle det helst være for at overraske os, og det blev jeg bare slet ikke. Disney har ladet sig kopiere lidt for meget, af dem selv fra Frozen. Det synes jeg er enormt synd! Disney plejer ellers altid kun at levere kvalitet.


SHARE:

2 kommentarer

  1. Er ret enig i det meste, jeg er generelt heller ikke så vild Angelina Jolie, men synes hun var super god i denne film, og jeg kom også til at tænke på frozen. Men modsat dig, havde jeg absolut ingen forventninger til filmen, så blev meget positivt overrasket. Jeg synes den var utrolig god :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var også rigtig god, men det er de dumme høje forventninger der altid går ind og ødelægger det hele. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig