fredag den 7. november 2014

Kæmpens kød

Kæmpens kød

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Serie: Zombie jæger #4
Genre: Fantasy
Målgruppe: Alle, men skrevet til børn
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret
















Ava og Ray er fanget af kæmpen. Han har en modgift, der bremser zombie-smitten. Måske er den lige det, de skal bruge for at lave en kur. Men kan de stole på ham? Og vil de overlevende i campen stole nok på Ava til at hjælpe hende med at lave kuren?

Kæmpens kød er fjerde bog ud af otte i serien om zombie jægerne. Og sikker dog en skøn "midte" på en fantastisk serie. Jeg har lige fra starten været vild med tonen i zombie jæger, på mange måder minder den mig utrolig meget om tv-serien The Walking Dead, som giver mig myrekryb hver gang jeg ser den. Altså på den gode måde. Jeg får lidt den samme fornemmelse af at læse zombie jæger serien, og det synes jeg er ret fedt.

Nicole Boyle Rødtnes formår at skrive en børnebog, som er vildt spændende og det er uanset om du er barn, ung eller voksen. Rigtig store ting er på spil hele tiden og dermed også læsernes følelser. Så det er altså ikke pga. længden at man læser den i et hug. Det er i høj grad fordi man simpelthen ikke kan lade være.

Jeg elsker at vi får gode forklaringer i "Kæmpens kød". Nogle gange når der bliver smidt for meget action og for meget plot på en historie, virker det til at være svært for forfatteren at hive det ned på et logisk plan igen, men her er Nicole Boyle Rødtnes simpelthen en mester i at lave et spændende men holdbart plot.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig