fredag den 19. december 2014

Ex-mas

Ex-mas

Forfatter: Kate Brian
Genre: Realisme
Målgruppe: Unge


Bogen fås ikke på dansk


Læst på mofibo



















Seventeen-year-old Lila Beckwith's parents just left for vacation, and Lila's all set to throw the holiday party of the season. But when her Christmas-obsessed little brother, Cooper, discovers that global warming is melting the North Pole, he and his best friend, Tyler, take off on a runaway mission to save Santa.
Lila has to get Cooper safely home before her parents get back on Christmas Eve. But the only person who can help her is Tyler's older brother, Beau — a.k.a. Lila's musician, anti-everything ex-boyfriend.
It'll take more than a Christmas miracle for Lila and Beau to overcome their differences and find their fugitive brothers. But could a journey destined for disaster help these polar opposites fall in love...all over again?



Det her var helt sikkert en af de bedre julenoveller jeg har læst i år. Den var bare så fint - jeg elsker roadtrippet med de to ex'er der skal prøve at finde ud af det samme, samtidig med at de skal finde deres brødre. Som åbenbart mener at de skal redde julemanden fra klimaforandringer. Hvilket måske var lige lidt for urealistisk, men okay, fordi det er jul så køber jeg den ...

Noget jeg egentlig rigtig godt kunne lide var at hovedpersonen var en smule usympatisk. Det er ellers et faktum som får rigtig mange til at ligge bogen fra sig, men jeg synes det er en dejlig fornyelse i forhold til altid at læse om de her søde piger, der kun gør noget galt hvis det var et uheld. Lila er materialistisk, bitchy og direkte ond. Så de første par kapitler handlede meget lidt om jul og hvis man ikke kan med en bitched hovedperson, så kan novellen være hård at starte på. Men efter de første par kapitler er det bare et skønt juleroadtrip.

Jeg sad faktisk og ønskede at historien var længere, så det kan godt være jeg skal se nærmere på Kate Brians Private eller Priviliged serier, som skulle indeholde samme type usympatiske personer som bare mener at de bedste på jorden er at være populær og have det rigtige tøj på.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig