torsdag den 18. december 2014

Plusmand

Plusmand

Forfatter: Conrad Fields
Serie: Minusmand #2
Genre: Realisme
Målgruppe: Unge
Udgiver: Forlaget Gyldendal


Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret



















Conrad Fields følger op på debuten Minusmand med endnu en benhård ungdomsbog om samfundets skyggesider.

Hovedpersonerne Tobias og Ali på 17 år er venner, naboer og begge ude, hvor de ikke kan bunde. De står på hver sin side i nogle af Københavns mest kriminelle miljøer, hvor kun de smarteste overlever. Og døden – den kommer helt tæt på dem begge.




'Plusmand' er efterfølgeren til 'Minusmand', men jeg havde ingen problemer med at følge handlingen selvom jeg ikke har læst den første bog.

Denne type ungdoms bog er en af de lidt mere seriøse af slagsen. Der er nogle seriøse problemer beskrevet i bog, der gør at den vil være fantastisk som skolelæsning. Man kan virkelig mærke at forfatteren, Conrad Fields, har med denne type unge at gøre til dagligt. Det er tydeligt at mærke at han er inde under huden på dem. Ja der er sågar et nutidsdansk register bagi bogen, der forklare de forskellige slang der bliver brugt i bogen.

Fordi det var en af de mere seriøse type bøger, havde jeg svært ved sådan at blive rigtig begejstret for at gå i gang med den. Desværre viste det sig også at bogen ikke var noget for mig. Jeg kedede mig til tider noget så grusomt. Jeg synes den var meget langsom om at komme i gang, og enkelte passager var direkte ligegyldige for historiens handling. Når der så endelig skete noget, havde jeg svært ved at føle med vores hovedpersoner. Det var lidt som om de manglede at blive helstøbt på trods af at forfatteren har beskrevet dem så godt som han har.

Så desværre ikke en bog for mig. Men bogen er også meget 'ung', og den formår ikke rigtig at ramme længere ud end målgruppen. Så det kan helt sikkert være derfor jeg har svært ved at relaterer til personerne.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig