torsdag den 15. januar 2015

Ruby Red

Ruby Red

Forfatter: Kerstin Gier
Serie: The Ruby Red Trilogy #1
Genre: Timetravel, paranormal
Målgruppe: YA og opefter


Bogen fås endnu ikke på dansk





















Sixteen-year-old Gwen lives with her extended - and rather eccentric - family in an exclusive London neighborhood. In spite of her ancestors' peculiar history, she's had a relatively normal life so far. The time-traveling gene that runs like a secret thread through the female half of the family is supposed to have skipped over Gwen, so she hasn't been introduced to "the mysteries," and can spend her time hanging out with her best friend, Lesly. It comes as an unwelcome surprise when she starts taking sudden, uncontrolled leaps into the past.

She's totally unprepared for time travel, not to mention all that comes with it: fancy clothes, archaic manners, a mysterious secret society, and Gideon, her time-traveling counterpart. He's obnoxious, a know-it-all, and possibly the best-looking guy she's seen in any centrury . . .


Jeg elsker den her historie. Nej hvor er den bare fed! Det er lige min type historie. Hovedpersonen er interessant og virker til at være sin alder og et rigtig levende menneske. Handlingen foregår i London, min absolut yndlingsby. Jeg elsker forfatterens beskrivelse af Londons gader. Det gør det hele så virkeligt.

Kerstin Gier forstår personer. Det kan man virkelig mærke. Der er ikke rigtig nogle af personerne i bogen der virker flade. De virker alle sammen ægte og med hver deres agenda. Det er tydeligt at der ligger en masse skjulte hemmeligheder i mange af dem, som bliver en fornøjelse at følge.

Tidsrejse delen, elsker jeg. Jeg elsker generelt tidsrejser. Men jeg kan rigtig godt lide den her form, hvor man tager tilbage i tiden og møder ens slægter eller måske ser sig selv, og alle de her vildt interessante komplekse ting der kan ske i tidsrejser. Noget af det jeg især elsker ved paranormale bøger med tidsrejser, er at jeg får to genre i en bog. Mine absolutte yndlingsgenre er det fantasy/paranormal og historie genren. Og så selvfølgelig kærlighedsgenren, som også ligger og lure lige om hjørnet i Ruby Red. Men når man har tidsrejse, så er det klart at man på et eller andet tidspunkt rejser tilbage i tid, og bum så har vi en genre mix, som jeg elsker! Især når der bliver gjort noget ud af beskrivelsen af den historiske periode man besøger.

Den her bog er faktisk en YA udgave af hvad jeg troede 'A Distovery of Witches' ville være. Det er altså sådan her det skal gøres.

SHARE:

4 kommentarer

  1. Åh, jeg er også vild med tidrejser. Bogen kommer straks på min to-read-liste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om den, når den er læst. :0)

      Slet
  2. Jeg kunne godt tænke mig at oversætte Kerstin Giers bøger. Hvilket forlag kunne finde på at udgive dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil tro alle de store forlag, og det ville også lige være noget for Tellerup. Men Ruby Red er allerede antaget af et forlag, og udkommer hos Turbine i efteråret eller starten af det nye år.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig