torsdag den 12. marts 2015

Skyggernes Bog

Skyggernes Bog

Forfatter:
Serie: Dæmonherskerens arving #1
Genre: Paranormal Romance
Målgruppe: Unge
Udgiver: Tellerup


Tak til Forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret




















17-årige Ally flytter ind på kostskolen Larchwood. I nærheden af skolen ligger en gammel, faldefærdig kirke, hvor hun ved et tilfælde opdager en hemmelig indgang i væggen, som fører ned til et rum under kirken. Ifølge overleveringerne blev det brugt til praktisering af sort magi tilbage i 1800-tallet. Larchwoods afdøde frue, Catherine Larchin, opsøger Ally og insisterer på at hun skal finde en gammel heksebog,som efter sigende giver uanet magt. Men en hemmelig kreds på skolen leder også efter bogen, og Ally har svært ved at gennemskue hvem der har gode intentioner … og hvem der har onde.

Skyggernes Bog er første bind i serien 
- en serie om paranormale kræfter, kærlighed og svære valg.




Skyggernes bog læste jeg på rekord tid. Faktisk kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har haft følelsen af at jeg bare måtte læse videre (er det et halv år siden? 1 år siden? Et par måneder siden?) Det kunne kun gå for stærkt. Bogen var fuldstændig umulig at lægge fra sig. Den var utrolig underholdende, og normalt vil sådan en bog nok være efterfulgt af en masse rosende ord - desværre havde jeg bare en del problemer med et par ting.

Først og fremmest synes jeg hovedpersonen er lidt for meget til den naive side, eller hun lader sig rive for let med af begivenhederne. Hun stopper ikke op. Hun tager ikke nogle valg. Og det er derfor aldrig hendes valg, der leder hende nogen vegne. Det er tværtimod næsten altid tilfældigheder der er bogens fremdrift, og det synes jeg selvfølgelig var super ærgerligt.

Sproget havde jeg det lidt svært ved indimellem, men faktisk så var der en rigtig stor positiv ting ved sproget - man bliver hurtigt draget ind i handlingen, og det elsker jeg.

Kærlighedshistorie-mæssigt var jeg lidt skuffet. Jeg bryder mig ikke om nogen af fyrene der er i spil, og faktisk irriterede det mig noget så grusomt at hun ikke sætter dem begge godt og grundigt på plads! Det trænger de virkelig til.

Jeg savnede også lidt mere information generelt. Selve handlingen og historien er rigtig spændende, men nogle ting virkede lidt for nemt, eller lidt for hurtigt. Så elementerne var egentlig på plads, men de ville have haft godt af noget dybde.

På den anden side, som jeg nævner i starten, så er det lang tid siden jeg har været så underholdt af en paranormal historie. Og vigtigst af alt, så gav den mig lyst til at læse mere i samme genre. Jeg elsker den slags bøger der formår at gøre det. Som om man næsten ikke har kunnet få nok, og at man nu bare må stille sin sultne læselyst.

Det er en lidt splittet anmeldelse. Jeg ved det godt. Jeg har prøvet et stykke tid at få noget ned på skrift, men det har været svært. For normaltvis ville jeg måske ikke have nydt en bog med disse øjenbrynsløftende irritationsmomenter. Men helt grundlæggende så nød jeg ’Skyggernes bog’, og jeg er helt bestemt interesseret i at læse den næste bog når den udkommer.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig