tirsdag den 28. april 2015

Ind i labyrinten

Ind i labyrinten

Forfatter:
Originalsprog: Svensk
Genre: Krimi/spændingsroman
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret




















Siden datteren Magda forsvandt sporløst for et halvt år siden, har psykologen Åsa isoleret sig. Det eneste, der får hende ud af sengen om morgenen er kampen for at finde sit barn. En kamp, hun er temmelig alene om at kæmpe, for politiet har kastet mistanken mod hendes mand Martin, som var den sidste, der så Magda, før hun forsvandt. Martins nære medarbejder, Tom, bliver rystet, da det går op for ham, at Martin afhøres som mistænkt i forbindelse med opklaringen af sagen, og han beslutter sig for at undersøge, hvad der skete den dag, Magda forsvandt.



Det tog mig langt tid før jeg kom i gang med den her bog. Årsagen ligger i, det desværre alt for misvisende danske cover design. Da jeg først så bogen, var jeg overbevist om at det var en fantasyroman. Måske især fordi Maze Runner var yderst aktuel på det tidspunkt. Da jeg så fik den i hånden stod der spændingsroman nede i hjørnet af bogen, og det havde jeg ikke set før, og det ødelagde lidt min lyst til at læse bogen. Jeg kunne ikke helt forene forsidens udtryk og hvad der ellers stod om bogen på bagsiden.

'Ind i Labyrinten' er en spændende og virkelig vel-udtænkt bog, faktisk var den lidt genial flere steder. Jeg må bare indrømme at jeg slet ikke kunne forene mig med bogens fortæller-stil. Starten var utrolig hård at komme igennem og desværre var det ikke helt nok til at jeg have bare lidt interesseret i at læse videre. Men nu er jeg jo typen der skal læse en bog til ende, koste hvad det vil. I det her tilfælde faldt det ud til bogens fordel. Der er en mening med galskabet og den misvisende labyrint på forsiden.

Bogen her er dybere end den typiske spændingsroman, og det får den også rigtig meget ros for. For mig er der bare ingen balance. Historien vælter hele tiden lidt til den ene side og lidt til den anden, og jeg var stortset mest irriteret på bogen, men som sagt var der andre tidspunkter hvor jeg virkelig værdsatte Sigge Eklund for den fantastiske forfatter han er. For han præstere virkelig noget her, det kan jeg sagtens se og endda værdsætte, det var desværre bare en middel læseoplevelse for mig - men nu har jeg jo heller aldrig været så god til de spændingsromaner - især ikke når jeg tror jeg skal til i gang med en fantasyroman.

SHARE:

2 kommentarer

  1. Hold da op, jeg blev altså også lige en smule forvirret, da jeg opdagede at du noterede målgruppen som "voksne". Den lige jo nærmest på en prik coveret fra Maze Runner. Ikke skide gennemtænkt af layout-folkene. Virkelig ærgerligt, at bogen ikke levede op til dine forventninger. Den lyder ellers virkelig lovende ud fra den indledende præsentation!

    Skøn blog du har her. Glæder mig til at læse med i dine læserier! (:
    // www.moonlitmadness.dk

    SvarSlet
    Svar



    1. Karin29. april 2015 kl. 20.36

      Tak! Hvor er det dejligt at høre at du synes om min blog. Det varmer altid. :0)

      Ja det er nemlig virkelig ærgerligt med omslaget, og jeg tror helt sikkert også det har haft en indvirkning mens jeg har læst den. Primært var det skrivestilen jeg havde sværeste ved, men teksten er blevet meget rost rundt omkring.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig