tirsdag den 15. september 2015

Amy & Roger's epic detour

 

 


Amy & Roger's epic detour

Forfatter: Morgan Matson
Genre: Realisme
Målgruppe: YA

Fås endnu ikke på dansk







Amy Curry is not looking forward to her summer. Her mother decided to move across the country and now it's Amy's responsibility to get their car from California to Connecticut. The only problem is, since her father died in a car accident, she isn't ready to get behind the wheel. Enter Roger. An old family friend, he also has to make the cross-country trip - and has plenty of baggage of his own. The road home may be unfamiliar - especially with their friendship venturing into uncharted territory - but together, Amy and Roger will figure out how to map their way.

 
Hold op hvor var det hyggeligt at være på roadtrip med Amy & Roger. Forfatteren har både medtaget playlister, kort og små billeder. Hvilket alt sammen er med til at give en helt fantastisk roadtrip stemning. Alligevel var det her min mindst fortrukne sommerlæsning og årsagen skal ene og alene findes i at jeg egentlig ikke synes at det var en særlig god kærlighedshistorie.

Altså det meste af tiden har Roger travlt med at løbe efter sin eks og Amy slås med en masse personlige problemer. Til gengæld er det en rigtig god healing-historie. To mennesker der hjælper hinanden, og det i sig selv vare rigtig smukt, men jeg savnede virkelig noget mere kemi mellem Amy og Roger. Det følte jeg personligt ikke rigtig at der var, så det er måske også derfor jeg ikke rigtig ‘køber’ kærlighedshistorien.

Bogen i sig selv er dog ret opfindsom og den har virkelig nogle herlige øjeblikket, og det var om ikke andet underholdende at være i selskab med Roger og Amy for en stund.




 

SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg manglede også kærlighed i bogen - hvilket jo er super ærgerligt, for bogen havde (for mig) været perfekt, hvis ikke jeg havde forventet en ordentlig romance.
    Bogen er så fin og hyggelig med alle de små detaljer og jeg husker, at jeg selv fik en brændende lyst, til at tage på roadtrip. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, men derfor er det også bare så super ærgerligt at kærligheden ikke lige var på plads, men oh well, vi kan ikke være lige heldige hver gang. Den er i hvert fald super hyggelig som du selv skriver. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig