torsdag den 10. marts 2016

Hvis bare du var min

 

 


Hvis bare du var min

Forfatter: Jenny Han
Serie: To All the Boys I've Loved Before #1
Originalsprog: Engelsk, To All the Boys I've Loved Before
Genre: Realisme, kærlighed
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Carlsen





Tak til forlaget Carlsen for anmeldereksemplaret


Lara Jean har aldrig indrømmet det, når hun var forelsket i en dreng. Det ville jo alligevel ikke blive til noget. I stedet har hun skrevet et kærlighedsbrev til hver enkelt, hvori hun har fortalt om sine følelser - og derefter har hun lukket brevet og gemt det i sin hatteæske og aldrig gjort mere ved sagen. Men en dag opdager Lara Jean, at hendes hemmelige breve på en eller anden måde er sluppet ud i verden, hvilket får hver af hendes tidligere forelskelser til at konfrontere hende med, hvad i al verden der foregår, og hvad de breve skal betyde. 


’Hvis bare du var min’ overraskede mig positivt på alle områder. Det var en sød og sjov læseoplevelse og virkelig forfriskende, fordi den gjorde nogle ting anderledes end de typiske bøger i genren. Det er en meget anderledes kærlighedshistorie - som nærmest sniger sig op på dig.

Jeg var ikke klar over at ’Hvis bare du var min’ har en fortsættelse, mens jeg læste. Det var først efter endt læsning det gik op for mig, og det er jeg virkelig glad for at der er, for jeg følte virkelig der manglede noget efter endt læsning. Den slutter lidt for brat. Så jeg skal helt sikkert have fingre i efterfølgeren.

Jenny Han skriver indlevende, så man på ingen tid bliver opslugt i handlingen og det elsker jeg. Beskrivelserne er skønne – især beskrivelsen af Lara Jeans familie, som bare på alle måder er herlig. Det er nærmest også på en og samme tid en sommerbog og en julebog, da den indeholder scener og beskrivelser fra begge årstider. Hvilket jo er perfekt, da det uden tvivl er en ferie-bog, af den slags der bare er let og luftig og ikke kræver det store af en.

 




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig