søndag den 11. september 2016

Writing Magic







Writing Magic: Creating Stories that Fly

Forfatter: Gail Carson Levine Genre: Fagbog om skrivekunsten
Målgruppe: Alle skrivefolk

Bogen fås endnu ikke på dansk
Læst på mofibo


In Writing Magic, Newbery Honor author Gail Carson Levine shares her secrets of great writing. She shows how you, too, can get terrific ideas for stories, invent great beginnings and endings, write sparkling dialogue, develop memorable characters—and much, much more. She advises you about what to do when you feel stuck—and how to use helpful criticism. Best of all, she offers writing exercises that will set your imagination on fire.



Gail Carson Levine er forfatteren bag Ella Enchanced som også er blevet filmatiseret. Jeg har ikke selv læst bogen men jeg har set filmatiseringen. I denne søde korte lille bog, øser hun ud af hendes visdom på en måde som virkelig taler til sine læsere.

Når man som jeg gennem tiden har læst rigtig mange forskellige skrivebøger, så er det klart at man ikke kan forvente at læse en ny fyldt med information man ikke har hørt før. Men hvorfor læser jeg så flere? Først og fremmest synes jeg, at der altid er noget nyt jeg ikke har hørt før, en ny måde at se nogle forskellige ting på for eksempel. Derudover er det altid sundt at få genopfrisket lidt viden engang imellem. Og sidst men ikke mindst så håber jeg, at jeg bliver utrolig inspireret til at skrive når jeg er færdig med en bog. Og heldigvis fandt jeg både noget nyt og ikke mindst også beriget med rigtig meget inspiration - Bogen gav mig helt lyst til at sætte mig ned og sætte fortryllende magiske stemningscener sammen.

Gail Carson Levine giver nærmest en lille peptalk hele vejen igennem og efter hver kapitel er der en skriveøvelse og efter dem ordene: Have fun. Save what you wrote. Jeg elsker at bogen ikke er fyldt med 'standard' beskrivelser, men i stedet en personlig beretning om hvad Gail selv synes fungerer i det at skrive og hvad der ikke gør, og så kommer hun med skønne eksempler fra sin egne skriverier.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig