lørdag den 17. december 2016

Sjælens pris







Forfatter: Haidi Wigger Klaris
Serie: Dæmonherskerens arving #3
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA
Udgiver: Tellerup


Tak til Tellerup for anmeldereksemplaret



Ally accepterer at blive i Underverdenen, men inden hendes venner får lov til at vende tilbage til Jorden, skal hendes dæmoniske gener vækkes. Ikke alle er lige begejstrede for hendes tilstedeværelse blandt dæmonerne, og slet ikke efter at en gammel profeti går i opfyldelse. Da Tristan en dag bringer Ally med op til Jorden, får de et tilbud som kan ændre deres liv. Det er nu op til arvingerne at beslutte hvilken sti de vil følge.


Haidis skrivestil er fængslende og det er også hele årsagen til at jeg læser videre i hendes serie, for jeg bliver altid underholdt. Jeg elskede den første bog, den havde virkelig noget magisk over sig, men historien blev trukket i en hel anden retning end jeg havde håbet - og nogle gange er det en god ting, men den her gang var det desværre ikke sådan for mig. Jeg ville rigtig gerne have haft at den fortsatte mere i heksesporet.

Mit største problem med historien og årsagen til at mig og den her serie aldrig rigtig bliver helt gode venner, er at jeg ikke kan lide hovedpersonen, ja jeg finder hende faktisk direkte irriterende - og derfor bliver jeg aldrig helt varm på hendes udvikling eller på kærlighedshistorien. Sådan rent teknisk synes jeg at det er Haidis bedste bog indtil nu. Jeg synes stadig at tingene godt måtte uddybes og der godt måtte dvæles lidt mere ved detaljerne - men nogle gange er sådan noget også meget en smagssag. Som sagt kan jeg egentlig rigtig godt lide hendes skrivestil, fordi man bliver fanget og lader sig rive med. Måske det ikke vil have den samme effekt hvis der kom mere uddybning med - eller også vil det blive løftet op og blive fantastisk.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig