torsdag den 15. december 2016

Grænselandet






Grænselandet

Forfattere: Jeanette Hedengran og Tina Sanddahl
Serie: Mørkets søn #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og voksne
Udgiver: Forlaget Ulven og Uglen


Tak til Forlaget Ulven og Uglen for anmeldereksemplaret


I Heikan venter problemerne på Destan. Krig og hungersnød truer landet, og den unge ballademager må vinde folkets tillid for at kunne sikre freden.


Nogle gange er jeg chokeret over hvor langt tid siden det er jeg har læst en bog. Grænselandet er så frisk i erindringen at det er som om jeg læste den i går, hvilket måske fortæller noget om hvor god en læseoplevelse det var at læse bogen. Som regel skriver jeg anmeldelserne lige bagefter, men det gjorde jeg af en eller anden årsag ikke med den her. Jeg tror det tog mig lidt tid at danne mig et ordentlig indtryk.

Jeg holder meget af karakterne som vi møder i bogen, og det er på alle måder hyggelig læsning. Indimellem synes fandt jeg historien lidt mere langtrukken end nødvendig – ja selvom det er lidt mere lovligt når det er en fantasy roman. Og jeg havde håbet på mere udbygning af lys og mørke universet, for det er især noget af det der gør den her serie unik. Kærlighedshistorien er der heller ikke så meget af da bogen mest handler om Destans nye rolle som leder.

Men selvom jeg har nogle kritikpunkter, så er det dog overordnet været en så god læseoplevelse at jeg husker bogen som om jeg læste den i går. For mig betyder det meget at jeg kan lide at være i selskab med personerne i de bøger jeg læser og jeg kan rigtig godt lide det selskab jeg er i, i Mørkets søn serien. Også når der bliver introduceret nye karaktere – hvor er de dog skønne.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig