lørdag den 18. marts 2017

Beauty and the beast






Nu blev det min tur til at se Disney liveaction filmatiseringen af Beauty and the Beast (Skønheden og Udyret) Og ... Jeg ELSKER den! Simpelthen. Den var bare på alle måder magisk og helt igennem fortryllende.

Jeg var lidt nervøs over castingen. Særligt af Belle og Gaston, men både Emma Watson og Luke Evens gjorde det virkelig godt. Generelt har den her film den vildeste casting.





Der er kun to ting, som jeg savnede. Jeg savnede at der ikke var en scene hvor Belle spørger ind til Udyrets rigtige navn. Det har jeg virkelig savnet og synes det mangler i Disney-udgaven. Det ville have været med til at afmystificerer 'udyret' og gjort ham mere menneskelig.

Som Cinderella live-action filmen i 2015 så blev der her også lavet ændringer, så tingene blev mere uddybet og mere ægte. Vi får mere historie om hvad Belles far laver og ja generelt mere baggrundshistorie for Belle og Udyret. Men jeg havde ønsket at de ville have lavet filmen bare 10 minutter længere så vi havde fået endnu mere kærlighed smidt ind. For i Cinderella var kærlighedsdelen virkelig stærk, og den havde tid til at udvikle sig, for i Beauty and the Beast er der mange andre tematikker som fylder.

Og jeg ville ikke undvære en eneste af tematikkerne. Jeg elsker at det er en film om familie ligeså meget som det er en film at kærlighed og at finde indre skønhed.




Filmen er vanvittig flot. Altså sådan virkelig flot. Og jeg er fuldstændig betaget (og ret så besat) af det øresmykke Emma Watson har på i balscenen. Hvilket er lidt en overraskelse for mig, for jeg har ikke selv (eller haft lyst til at få) huller i ørene. Men omvendt smykket ser ud til at sno sig om ørene og ikke sidde fast i øreflippen, så det er nok derfor det er mere mig. Ja ... jeg synes det var en genial design detalje.

Og ja, jeg græd snot. Seriøst den er smuk - på alle måder. Se den, se den, se den. Både min mand og jeg havde lyst til at se den lige efter vi var kommet ud af biografen, så jeg kan næsten ikke holde ud at vente til den kommer på blueray. Der er så mange detaljer jeg mangler.

Filmen er stadig så ny at den stadig bearbejdes i mig, men jeg tror seriøst det her går hen og bliver en af mine yndlingsfilm. Måske er det ikke så mærkeligt i virkeligheden, da det altid har været min yndlings Disney film, og en overgang så jeg den altid. Og jeg genser den stadig - og får stadig kuldegysninger af at høre introsangen.








SHARE:

2 kommentarer

  1. Ih, den lyder lovende. Vil også vildt gerne se den :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, glæd dig. Den er fuldstændig magisk.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig