torsdag den 8. juni 2017

Kærlighed for voksne






Kærlighed for voksne

Forfatter: Anna Ekberg (A.J. Kazinski)
Genre: Spændingsroman
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Christian holder parkeret i skoven, så Leonora ikke kan se ham. Hun løber derude på vejen, hans kone gennem tyve år. Med musik i ørerne, fordybet i sit løb og i sig selv. Hun ser intet, aner ikke, at han om lidt i skjul af mørket og regnen vil indhente hende bagfra, med bilens lys slukket. Og på brutal vis gøre en ende på deres ægteskab.


'Kærlighed for voksne' er anden bog af Anna Ekberg - pseudonymet for Anders Rønnow Klarlund og Jacob Weinreich forfatterne bag A.J. Kazinski. Grunden til det nye pseudonym er at de to forfattere skriver om parforhold og forholdet mellem mand og kvinde. Hustru og mand og elsker. Så altså lidt noget andet end de plejer at skrive som A.J. Kazinski, men det er på alle måder samme gennemtænkte og stilsikre skrivestil de ligger for dagen.

'Kærlighed for voksne' er en intensiv pageturner. Først som man tror at man har regnet det hele ud, bliver man snydt igen. I bogen følger vi tre forskellige synsvinkler. Mand og kone og en ældre politimand der forsøger at opklare mysteriet omkring ægteparret. For ja den første scene i bogen er manden der kører hans kone ned, og herfra oplever vi så hvad der sker op til og hvad der sker efter.

Jeg elsker de interessante og tankevækkende overvejelser som forfatterne giver os gennem deres persongalleri. Det er helt sikkert det jeg holder mest af ved deres bøger. Men for mig druknede budskaberne lidt i det massive plot. Normalt elsker jeg et plot der er kringlet og fyldt med overraskelser og jeg kan ikke huske jeg nogensinde tidligere har ment at et plot måske var for massivt i forhold til de tankevækkende tematikker. Men for at jeg sådan rigtig skulle finde det tankevækkende, så ville jeg gerne have siddet tilbage med en følelse af at wow, det kunne jo være sket for mig. Og den her historie rækker så langt ud over sandsynlighederne at jeg ikke får den følelse. Historien bliver vendt og drejet så mange gange at jeg til sidst bare smed aha følelsen og bare lod mig rive med af handlingen. Hvilket jo absolut heller ikke er en dårlig ting.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig