torsdag den 20. juli 2017

Vovestykket






Vovestykket

Forfatter: Simona Ahrnstedt
Serie: Bogen er et selvstændig bind i serien: Familien de la Grip #3
Originalsprog: Svensk, En enda risk
Målgruppe: Voksne
Genre: Kærlighedsroman, realisme
Udgiver: Flamingo Books

Tak til Flamingo Books for anmeldereksemplaret


Ambra Vinter er journalist på Sveriges største nyhedsavis. Kort før jul bliver hun sendt til Kiruna i det nordlige Sverige på en opgave, ingen andre vil have. Ambra har gode grunde, ingen andre kender til, til at undgå Kiruna.

Dagene op til jul møder hun Tom Lexington, en tidligere elitesoldat, der slikker sårene oven på et helikopterstyrt og tilfangetagning. Men på trods af deres åbenlyse tiltrækning er Tom ikke kommet sig over bruddet med sin ekskæreste, og efter en svidende afvisning beslutter Ambra sig for, at hun er bedre tjent uden Tom.



Jeg elsker Simona Ahrnstedts bøger og den sidste nye danske udgivelse er ingen undtagelse. Simona fortæller solide kærlighedshistorier med stærke kvinder og samtidig bringer hun relevante samtidsproblemer på banen.

Jeg forsøger altid at nyde hendes historier langsomt, men nogle gange er det ret svært ikke bare at blive ved med at vende siderne, da hun skriver indlevende og spændende. Historien bliver fortalt, som i hendes tidligere bøger, fra synsvinkel fra Ambra og Tom og man ser hvordan deres kærlighedshistorie udvikler sig, på hver deres side af den. Derudover er der altid en lille bi-kærlighedshistorier og i det her tilfælde nød jeg nok i virkeligheden den mere end hovedhistorien.

I 'Vovestykker' fylder plottet og personhistorierne mere end kærlighedshistorien, i hvert fald i forhold til hendes to andre bøger 'Løftet' og 'Arvingen'. Det synes jeg personligt er utrolig ærgerligt, men det er meget en smagssag. For selvom jeg elsker et godt plot og sætter personudvikling højt i mine læseoplevelser, så slår kærlighedshistorier for mig alt. Og det er lige netop det Simona er så fænomenal til - at skrive en kærlighedshistorie, som bevæger og holder en fanget, med moderne og troværdige personer. Så det håber jeg at hun vender tilbage til at gøre mere i de næste bøger. For der kan hun som sagt noget helt specielt.

Uanset hvad så var det imidlertid en skøn læseoplevelser som jeg virkelig nød og jeg glæder mig usigeligt meget til den næste bog. Og hvis du endnu ikke har stiftet bekendtskab med Simona Arhnstedt, så går du virkelig glip af noget.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig