mandag den 7. august 2017

Thors hammer




Thors hammer

Forfatter: Rick Riordan
Serie: Magnus Chase og de nordiske guder #2
Originalsprog: Engelsk, The Hammer of Thor, Magnus Chase and the Gods of Asgard #2
Målgruppe: Fra mellemtrinnet og opefter
Genre: Fantasy, mytologi
Udgiver: Carlsen

Tak til Carlsen for anmeldereksemplaret



Atter engang er Thors rammer blevet væk, og da det er den stærkeste kræft der findes, kan det være noget af en katastrofe, hvis den er faldet i de forkerte hænder. Det er tid til at Magnus Chase må på en farlig rejse, der skal forhindre ragnarok og altså verdenernes undergang.



At læse en Rick Riordan bog er altid en fornøjelse. Især på grund af dens humor og man er altid sikker på at komme med på et forrygende actionpræget eventyr. Jeg er stor stor fan af hans Percy Jackson serie og jeg værdsætter virkelig hans Magnus Chase serie for det han giver genren og mellemtrin målgruppen, men jeg bliver aldrig helt så stor fan af den nordiske mytologi serie som jeg gør af Percy Jackson serien, og det er ikke fordi først nævnte ikke er interessant og spændende, jeg tror mere det var fordi han ramte noget helt særligt med Percy Jackson. Og uden at spoile for meget vil jeg sige at jeg ser enormt meget frem til den tredje bog i Magnus Chase serien! For Rick Riordans universer hænger på forunderligste vis sammen, hvilket giver os der har læst mere i Rick Riordans forfatterskab et skønt gensyn med personer fra andre serier.

Den her serie er genial til drenge i folkeskoleklasserne. Den minder på mange måder om Harry Potter serien og fordi den er så actionpræget og fyldt med humor som den er, vil få selv den mest ikke læsende person til at kunne lide den her bog. Den vil egne sig fantastisk som skolelæsebog også fordi der er så mange forskellige tematikker man kan tage op under læsning. Og det vil klæde den danske skole at få noget mere fantasy på programmet - eller det kunne det på min tid hvor det ikke var til at få øje på nogen steder, men måske er det blevet bedre derude i dag.

Men som sagt Rick Riordans bog er virkelig til alle aldre. Så det er helt sikkert noget jeg ser frem til at være fælles om med min søn når han bliver ældre. Jeg glæder mig til de stunder hvor vi skal læse Rick Riordans bøger sammen, for det bliver en skøn oplevelse vi kan dele.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig