fredag den 23. marts 2018

Pas på hvad du ønsker dig






Pas på hvad du ønsker dig

Forfatter: Jeffrey Archer
Serie: Clifton-krøniken #4
Originalsprog: Engelsk, Be Careful What You Wish For
Genre: Historisk fiktion, slægtshistorie
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Lindhardt og Ringhof


Tak til Lindhardt og Ringhof for anmeldereksemplaret


Fjerde bind i Jeffrey Archers Clifton-krønike. Harry Clifton og hans hustru Emma styrter til hospitalet, hvor deres søn Sebastian er blevet indlagt efter en alvorlig bilulykke. Imens finder et snedigt udtænkt magtspil sted i Barrington Shipping Company, hvor Don Pedro Martinez forsøger at forhindre, at Emma indtræder som formand og uden varsel tager den ukendte Cedric Hardcastle plads i Barringtons bestyrelse. Denne uforudsete omvæltning kommer til at ændre livet for alle i familierne Clifton og Barrington.

Jeg synes vældig godt om den her serie må jeg sige. Det er simpelthen bare virkelig god underholdning. Den har rigtig mange af de elementer, som jeg elsker at læse om i bøger. Den forgår i et historisk England, og den følger en hjertevarm familie på godt og ondt. Der er hemmeligheder og intriger og så er det virkelig en pageturner. Jeg var nær ved at fortsætte med at læse bind fire efter jeg sluttede bind tre og ligenu overvejer jeg at gå i gang med bind fem.

Bøgerne i serien er bare skruet så godt sammen, at man bliver opslugt af handlingen og jeg elsker at den ud over at være plotdreven faktisk også er karakterdreven. Som de tre forgående bøger følger vi også denne gang med fra forskellige synsvinkler. Historien forløber kronologisk og flowet forløbet fuldstændig stabilt.

Man kan imidlertid godt fornemme, at det her er en bog midt i en serie, og den er derfor ikke helt så fantastisk som den første bog i serien. Men det er tæt på. Jeg slugte den da stadig ret hurtigt. Jeg er rigtig spændt på om serien stiger igen nu vi nærmer os serienslutningen. Der er tre bøger mere i serien - syv i alt.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig