onsdag den 15. august 2018

Lagt på is







Lagt på is

Forfatter: Elle Kennedy
Serie: Off-Campus #2
Originalsprog: Engelsk, The Mistake
Genre: Realisme, kærlighed
Målgruppe: NA og derover
Udgiver: Forlaget Flamingo



Efter et alt andet end fremragende første år er Grace tilbage på Briar efter sommeren, og hun er ældre, klogere og så meget ovre den arrogante ishockeyspiller, hun havde været lige ved at forære sin mødom. Der er ingen, der skal ynke hende, og hun er ikke længere den stille mus, hun var, da de først mødte hinanden. Og hvis Logan forventer, at hun bare lægger sig på ryggen og tigger ham om mere, så må han tro om igen. Hvis han vil have hende tilbage, så må han arbejde hårdt for det.



Jeg vælger altid at tage beskrivelserne fra goodreads - af to årsager: 1. at jeg selv ikke bryder mig om at læse andres angivelse af en historie, fordi hvis man læser flere forskellige risikere man at blive spoilet. Been there. 2. fordi det er de beskrivelser jeg ofte selv læser inden jeg samlet en bog op og lige præcis i det her tilfælde er det meget relevant at nævne, fordi jeg føler at jeg ved ovenstående beskrivelse ville havde fået en Grace der var meget stædig og meget ihærdig på at holde Logan væk. Men det synes jeg helt ærligt ikke, at jeg fik. Jeg synes faktisk Grace var meget fair. Så det gjorde mig lidt forvirret fordi jeg lidt havde forventet noget andet. Så måske derfor jeg ikke fandt bogen nær så god som den første i serien: 'Aftalt spil'.

Men god var den nu alligevel. Elle Kennedy er virkelig en mester i at skrive forførende kærlighedshistorier hvor man bare hepper på at personer i bogen skal finde sammen trods enhver forhindring. Bogen er dejlig let og super hurtigt læst. Det er den slags læsning hvor du bare kan lade dig rive med, ganske uforpligtende og nyde den for det, det er. Med et grimt og nedladende klingende ord - og dertil en kliche: er det en chicklit når den er bedst.

Selvom man næsten ikke kan skrive en kærlighedshistorie i dag uden at det er en historie der er skrevet før, så synes jeg alligevel Elle Kennedy er god til at give det hele et moderne spin. Personerne er ret likeable (eller det bliver Logan i hvert fald hurtigt) og der er ikke rigtig noget at komme efter der. Det er virkelig bare en bog der kan og skal nydes - og det er ret nemt at gøre, derfor skal jeg også hurtigst muligt i gang med Bind 3 - Dømt ude.






SHARE:

3 kommentarer

  1. Dømt ude er klart min yndlings i den serie, så den kan du roligt glæde dig til.

    SvarSlet
  2. Dømt ude er klart min yndlings i den serie, så den kan du roligt glæde dig til - med bad boy Dean...

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhh, det lyder virkelig lovende! Jeg tror faktisk jeg vil begynde på den i dag.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig