onsdag den 10. oktober 2018

Mit bogforum program 2018








Som altid så gransker jeg bogforum programmet op til flere gange - også selvom jeg ved, at der helt sikkert stadig kommer masse af ændringer. Derfor så vær opmærksom på at disse tider kan ændre sig, og rådfør dig med gerne med hjemmesiden www.bogforum.dk, da den jævnligt bliver opdateret. (søg eventuelt med fordel på 'aflyst' eller 'nyt') De har igen i år en app, men den var jeg mega uheldig med sidste år, og det jeg har gemt på den i år, er allerede forsvundet igen. Så, ja, den har jeg lidt svært ved at anbefale, men hvis den fungerede ville den være intet mindre end fantastisk.



Til inspiration deler jeg her de ting jeg har noteret at jeg rigtig gerne vil se hvis jeg har tid. Med det mener jeg, at jeg har en række private aftaler i løbet af weekenden, og det fungerer derfor bedst for mig at have en liste som denne, så jeg hele tiden kan følge med i hvad der foregår hvor – hvis jeg nu skulle få tid.

Mit fokus ligger lidt bredt som man nok kan fornemme, ud fra listen. Det afspejler meget fin min smag. Jeg vil rigtig gerne fange de internationale besøg - da man højest sandsynligt ikke får chancen for at se dem igen. Og jeg vil også rigtig gerne se mange af de danske velkendte og for mig højt skattede forfattere.

Søndagen er ikke på, for jeg er ikke sikker på at jeg når ind på messen om søndagen i år – for første gang i langt tid. Men jeg håber selvfølgelig at alt flasker sig og at jeg kan nå det, men så vil jeg hellere have det som en positiv overraskelse frem for en liste af skønne muligheder som jeg måske ikke når.

De steder der i parentes står indbudt - er arrangementer jeg har modtaget en indbydelse til. Så det er ting der ikke er åben for alle. (Bare for synlighedens skyld). Der er også et overvægt at Turbine arrangementer på listen og det er fordi jeg har arbejdet sammen med mange af forfatterne, og undervejs i processen er jeg blevet småforelsket i deres bøger og hele projektet generelt, så de er højt prioriteret hos mig. Nogle forfattere står der flere gange, og det er fordi jeg ikke ved hvornår jeg 'når' dem, så det er for at give mig selv et hurtigt overblik over de forfattere jeg rigtig gerne vil se.

Men hvad jeg helt sikkert anbefaler jer aller mest, at man ser er Leonora Christina Skov. Helle Helle, Dorthe Nors og Olga Ravn er også et must hvis er glad for dansk litteratur.

Simona Ahrnstedt er også et must hvis man er til kærlighedshistorier.

Jessica Fellowes hvis man er til historiske romaner med et krimitvist (og engelsk stemning aka Downton Abbey stemning).

Er du til YA, så hold generelt godt øje med SPOT scenen. De udenlandske: Gayle Forman, Karen M. McManus, Teri Terry og Louise O'Neill. De danske YA forfattere: Line Lybecker, Julie Clausen, Bettina Stuhr Lindskow, Michella Rasmussen og mange flere

Fantasy for voksne: Tobias Stenbæk Bro









Fredag:

11:30 Leonora Christina Skov
Litteratursiden

13:00 Helle Helle
DR Scenen

13:00 Henriette Rostrup
Turbine

13:30 Jomsviking
Hvid scene

13:35 Louise O'Neill
Gyldendals Tranescene I

13:45 Sara Omar
Scenen

14:00 Tobias Stenbæk Bro
Turbine

14:30 Robuste børn - Per Schultz Jørgensen
Kristeligt Dagblads forlag

15:00 Helle Helle
Litteratursiden

15:45 Leonora Christina Skov
Scenen

16:00 Gina Jaqueline
Turbine

16:00 Ida Jessen - Carl bøgerne
Akademiet

16:15 Simona Ahrnstedt
Bogcaféen

16:30 Dorthe Nors
Gyldendals Tranescene

17:00 Simona Ahrnstedt
Signere sine bøger v. Arnold Busck

17:20 Mathilde Walter Clark
JP/Politikens Forlag A/S

17:40 Jessica Fellowes
Politikens forlag

17.30 - 19.00 Turbine reception (indbudt)

19:00 Uddeling af DBBA  (indbudt)
Plusbog.dk





Lørdag:

YA-EVENT (indbudt)
9.00 - 10.30

Gyldendal ung event  (indbudt)

10.30 - 11.30



10:45 Bettina Stuhr Lindskow og Michella Rasmussen
SPOT Scenen

11:00 Hans Krabbe
Turbine

11:20 Kenneth Bøgh Andersen - Jagten på julemandens latter
Børnescenen

11:30 Nicole og Bjarke signere
Alvilda

11:30 Sigmund Tronheim
SPOT scenen

11:30 Julia Lahme - Magasin bogen
Bellascenen

11:35 Teri Terry
Gyldendal tranescene 1

11:40 Kenneth Bøgh Andersen - Jagten på julemandens latter
Politikens boghal - signere

11:55 Simona Ahrnstedt
Gyldendal Tranescene I

12:00 Cana Buttenschøn
People's press

12:00 Jakob Urth
Turbine forlaget

12:00 Sarah Skarum - Sarahs julebog
Madscenen

12:15 Gayle Forman
Gyldendals Tranescene 1

12:30 Line Lybecker
SPOT scenen

12:30 Jasmin Søe
LEV NU scenen

12:45 Leonora Christina Skov
Signere Arnold Busck

13:00 Poul Thomsen
Turbine

13:00 Teri Terry
SPOT scenen

13:20 Helle Helle
Rosinante - under uret

13:30 Teri Terry
Signere mørkt stof ved Arnold Busck

13:40 Helle Helle
Signere - Rosinante

14:00 Peter Mogensen
Turbine

14:00 Julie Clausen
SPOT scenen

14:30 Gayle Forman
SPOT Scenen

15:00 Leonora Christina Skov
Danmarks biblioteker

15:00 Eventyrenes klub
Turbine

15:00 Helle Helle
Auditoriet

15:00 Claus Holm
Madscenen

15:15 Louise O'Neill
SPOT scenen

15:30 Helga Flatland
Hvid scene

15:45 Helle Helle signere
Arnold Busck

16:00 Sigmund Trondheim
Turbine

16:00 Henning Sprogøe - olsen banden
Forening for boghåndværk

16:00 Karen M. McManus
SPOT Scenen

16:15 Olga Ravn
Gyldendals transescene 1

16:40 Leonora Christina Skov
Politikens forlag

17:00 Lisa Halliday
Politikens forlag - asymmetri

17:00 Meyermetoden
Turbine

17:15 Jessica Fellowes
Bogcafeen

17:45 Jessica Fellowes signere
Arnold Busck

19:00 Forlagsmiddag (indbudt)



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig