søndag den 9. december 2018

Mørke minder







Mørke minder

Forfatter: Alexandra Bracken
Serie: Darkest minds #2
Originalsprog og -titel: Engelsk, Never Fade
Genre: Dystopi
Målgruppe: YA
Udgiver: Høst og søn

Tak til Rosinante og co. for anmeldereksemplaret


En mystisk sygdom har dræbt 98 procent af alle børnene i USA, og de resterende 2 procent har udviklet en form for overnaturlige evner, som ingen helt ved, hvad indebærer, men langsomt kommer deres kræfter for dagen. 16-årige Ruby er en af de unge, der besidder den største mentale evne, og hun må kæmpe både mod sig selv og regeringen for at beskytte dem, hun elsker. De andre børn kalder hende for leder, men Ruby ved, hvad hun er: et monster.

Jeg ved ikke om I kan huske min anmeldelse af den første bog i serien - i hvert fald kunne jeg ikke få hænderne ned. Første bind i serien var simpelthen så lovende og utrolig original og ret forfriskende indenfor den snart for-tæskede dystopiske genre.

Selvom jeg var rigtig godt underholdt af bind 2 så er min begejstring dalende. Bind 2 føles mere som en brobog (en der bare skal lede læserne fra bind 1 til 3) end en bog med sit eget aftryk. Det gjorde også at bogen føles unødvendig langtrukken flere steder.

Min eneste anden anke er hovedpersonen Ruby. Jeg har det meget svært med hovedpersoner som er naive og som aldrig lærer af sine fejl. Det er desværre det Ruby er blevet til her i bind 2 - jeg frygtede det lidt i bind 1, men der var det til at leve med og så håber man jo kun at personerne bliver mere badass derfra. Desværre synes Ruby bare at blive et stort rod i bind 2 og har måske liiige lidt for mange 'ondt af sig selv'-tanker.

Heldigvis var jeg underholdt gennem langt det meste af bogen og jeg nød at læse om de andre karaktere - og særligt at møde de nye. Så hvis man elskede den første bog og ikke helt har samme issues omkring naive hovedpersoner, så skal man helt sikkert kigge nærmere på bind 2.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig