torsdag den 21. marts 2019

Beauty and the Beast: Lost in a Book







Beauty and the Beast: Lost in a Book

Forfatter: Jennifer Donnelly
Genre: Paranormal fantasy
Målgruppe: Fans af Skønheden og uddyret

Bogen fås ikke på dansk



Smart, bookish Belle, a captive in the Beast’s castle, has become accustomed to her new home and has befriended its inhabitants. When she comes upon Nevermore, an enchanted book unlike anything else she has seen in the castle, Belle finds herself pulled into its pages and transported to a world of glamour and intrigue. The adventures Belle has always imagined, the dreams she was forced to give up when she became a prisoner, seem within reach again.



Det ligger i titlen 'lost in a book' - det er det bogen her handler om. At Belle naturligvis forsvinder i bøgernes verden og væk fra den virkelighed det er, at hun er fanget på et fortryllet slot. Desværre for hende så er bogen hun bliver 'væk' i en fortryllet bog, som hun virkelig kan blive væk i - bogstaveligt talt.

Jennifer Donnelly skriver rigtig godt, men jeg læser det stadig meget som fanfiction. Og det selvom bogen er udgivet i samarbejde med Disney og at den helt sikkert ligger sig tæt op af hvad der sker i den nye filmatisering (med lidt afvigere). Det er lidt det der sker når man skriver om historier som er groet i en noget tid. Nogle steder føles det ikke 100% som Belle og andre steder er den mere troværdig. 

Jeg nød dog imidlertid de flere uddybende scener med Udyret - det synes jeg jo ikke rigtig der var nok af i filmen. 

Så ja i teorien er det en meget fin og sød bog, men den er for mig heller ikke rigtig mere end det. Det er ikke en bog jeg nogensinde tror jeg vil genlæse. Jeg vil hellere se filmatiseringen en million gange først. 






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig