mandag den 22. april 2019

Du må aldrig glemme mig






Du må aldrig glemme mig

Forfatter: Mhairi McFarlane
Originalsprog og -titel: Engelsk, Don't you forget about me
Genre: Realisme, kærlighed, humor
Målgruppe: Voksne
Udgiver: HarperCollinsNordic

Tak til Harper Collins Nordic for anmeldereksemplaret


Georgina Horspool har aldrig haft en mere katastrofal uge i hele sit liv. Hun er lige blevet fyret fra sit job på Sheffields værste restaurant, da hun kommer hjem og finder sin kæreste i seng med en anden. Hun har intet andet valg end at sparke ham ud og så finde sig et nyt job i en fart. Hendes nye chef viser sig at være en gammel kærlighed helt tilbage fra skoletiden... Kan det blive værre?


Mhairi McFarlanes bøger er must reads for mig - og vil nok altid være det, for jeg knuselsker hendes skrivestil, der også altid indeholder en god portion skøn britisk humor. 'Du må aldrig glemme mig' er hendes nyeste roman og jeg kan godt afsløre, at jeg slugte den på rekord-tid og stornød den - også selvom 'Du må aldrig glemme mig' faktisk viste sig at være den bog fra McFarlane jeg mindst kan lide indtil videre. 

Det var der to primære årsager til - den ene var at jeg ikke fandt så meget humor mellem linjerne som jeg plejer og det savnede jeg virkelig. Den anden og mere væsentlig årsag var at der ikke var nok opbygning af personerne eller kærlighedshistorien til, at jeg som læser blev sådan rigtig investeret i dem eller handlingen. 

På trods af det så nød jeg virkelig læsningen alligevel, hvilket siger rigtig meget om Mhairi McFarlanes evner til at inddrage sine læsere. Det bedste ved hendes bøger, er at hun skriver om rigtige mennesker. Og derfor bliver kærlighedshistorierne også altid mere interessante, fordi de bliver fortalt gennem personerne og derigennem bliver kærlighedshistorien unik og meget anderledes end hvad man ellers støder på - ja, den er i bund og grund mere ægte og virkelig. 

Så selvom den her bog var lidt en skuffelse i forhold til alle hendes andre fantastiske bøger, så har hun alligevel en evig trofast læser i mig. 






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig