tirsdag den 16. juli 2019

Saga: Book Two






Saga deluxe edition 2

Forfatter: Brian K. Vaughan
Illustrator: Fiona Staples
Serie: SAGA #19-36
Genre: Graphic novel - fantasy/sci-fi
Målgruppe: Voksne

Serien her fås ikke på dansk


The series, based on ideas Vaughan conceived both as a child and as a parent, depicts two lovers from long-warring extraterrestrial races, Alana and Marko, who struggle to survive amid a galactic war with their newborn daughter, Hazel, who occasionally narrates the series.


Selvom Saga omnibus #2 beviser at Saga fortsætter i den gode stil med masser af aktion og spændende og MASSER af clifhangers - så er det faktisk lidt som om det hele føles som et skridt frem, et skridt tilbage, et skridt frem, et skridt tilbage. Forstået på den måde; at ja, der sker en masse men i virkeligheden er der faktisk ikke ret meget fremdrift. Jeg sidder hele tiden og venter på hvor historien vil hen. Jeg savner et formål. På trods af at jeg er faktisk er mega underholdt. Så det er lidt en sjov kombination, for jeg keder mig ikke men jeg mangler virkelig et eller andet. Jeg mangler en mening med galskaben - men måske er det pointen, at der ikke er nogen? Men det synes jeg vil være synd. For mig mister serien rigtig meget ved at der ikke er et eller andet overordnet formål - ud over at holde sig i live. For det er det personerne gør i den her bog - holde sig i live, og møde nye mennesker og oplevelser på deres vej og ikke mindst fare der skal undgås.

Jeg tænker altså at der må være en dybere mening med Hazel - som er den hvis synsvinkel historien fortælles, men jeg er måske nok bare ved at være lidt utålmodig efter at nå dertil. Og selvom hun vokser hurtig, ja så skal der mange flere bind til før vi har en voksen Hazel der kigger tilbage er jeg bange for. Jeg håber virkelig at der sker noget i de næste bind som trækker serien op for mig igen, for på rigtig mange områder er den virkelig awesome, men ja, suk, jeg savner bare virkelig en dybere mening.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig