søndag den 29. september 2019

5 minutter i godnat








Originalsprog og -titel: Engelsk, 5 Minute Stories - Disney Classics
Genre: Billedbog og højtlæsningsbog
Målgruppe: Børn og deres voksne
Udgiver: Carlsen

Andre bøger på dansk i den serie: 5 minutter i godnat - Frost

Tak til Bog og ide for anmeldereksemplaret


Fem minutter i godnat er korte historier, der passer perfekt til godnatlæsningen – eller til alle andre tidspunkter på dagen, hvor der lige er fem minutter tilovers.


Den her bog er intet mindre end fantastisk! Det er en samling af små historier fra Disneys klassikere og jeg KNUS-elskede de her type historier som barn. For jeg elskede, at man kunne få mere af de højt elskede karakterer som man havde skiftet bekendtskab med gennem filmene. Det var lidt som at gense sine gode gamle venner. Så jeg er SÅ begejstret over den her fine nyudgivelse.

Sønnike herhjemme er meget enig. Faktisk er det den første bog vi har læst herhjemme for ham, hvor der er så meget tekst kontra mængden af billeder, og hvor han sidder stille og lytter under hele læsningen. Normalt når vi læser længere historier har han travlt med at nævne alle farver på de billeder der er eller så begynder han at sidde og lege med bamser. Der har ikke været nogen bog, med den tekstmængde, der har kunnet fange ham så godt. Så selvom moderen i forvejen er pænt begejstret over bogen og historierne så er jeg endnu mere begejstret over hans interesse.

Og nu får jeg det sikkert til at lyde som om tekstmængden er massiv, men det er den faktisk slet ikke. Se billederne herunder der giver et meget godt billede af hvordan det er igennem hele bogen og der er billeder på alle sider og teksten tager virkelig kun fem minutter at læse højt. 

Hver aften skal vi gerne læse ikke én, men to af historierne - udover de to andre billedbøger vi også læser selvfølgelig, men godnatlæsning herhjemme er virkelig også en værdsat hyggestund for både sønnike og hans forældre. Og jeg kan virkelig ikke anbefale folk nok, at tage de fem minutter til at sætte sig ned og få ro på og hygge med hinanden. Især når man har en travl hverdag synes jeg det er super vigtig.

Jeg håber der kommer mange flere af dem for de er virkelig fine og de har den der fine Disney-ting over sig, hvor historierne altid har en lille fin morale, og hvor historien både formår at tale til børn men også de voksne. Jeg har luret at de har nogle flere på engelsk - og de har blandt andet også superhelte historier, hvilket kunne være ret genialt også, for vi har en søn der elsker Spiderman og han kan jo klart nok ikke se filmene.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig