torsdag den 26. december 2019

The Magic Order, volume 1







The Magic Order, volume 1

Forfatter: Mark Miller
Illustrator: Olivier Coipel
Genre: Fantasy - grafisk roman
Målgruppe: Voksne

Denne grafiske roman fås ikke på dansk, men den skulle blive lavet som en Netflix tv-serie

Tak til Plusbog.dk for anmeldereksemplaret


We live in a world where we've never seen a monster, and The Magic Order is the reason we sleep safely in our beds. Magic meets the Mob in The Magic Order, as five families of magicians -- sworn to protect our world for generations -- must battle an enemy who's picking them off one by one. By day, they live among us as our neighbors, friends and co-workers, but by night they are the sorcerers, magicians and wizards that protect us from the forces of darkness...unless the darkness gets them first.


Magiske familier er altid noget jeg elsker at læse om uanset om vi snakker den harmoniske sjove Weasley familien eller Umbrella academy familien som er en sammensat dysfunktionel familie af brødre og søstre på samme alder. I 'The Magic Order' følger vi en far og hans tre børn.

Jeg faldt først over serien på 'En læsehest med fantasys' instagramprofil og blev straks nysgerrig på den, af ovenstående årsag. Siden fandt jeg ud af at det er Netflix der står bag historien og at den skulle komme som tv-serie. Hvilket jeg efter endt læsning glæder mig rigtig meget til. Jeg tror den bliver super fed.

I starten virker det til at historien følger det klassiske format - det gode mod det onde, men den kommer med et par tvists som jeg slet ikke havde forudset. Som jeg faktisk føler jeg burde have forudset, men ikke gjorde.

The Magic Order, Volume 1 er virkelig en lovende start på en interessant serie som jeg helt sikkert vil læse videre i, når eller hvis der kommer flere hæfter. Indtil videre er der nemlig kun udkommet denne volume 1, men heldigvis efterlades vi ikke med en træls cliffhanger, hvilket i sig selv er ret forfriskende og tilfredsstillende.





 


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig