lørdag den 16. januar 2021

Bogudfordringsstatus 2020


2020 var uden tvivl det dårligste læseår jeg har haft mens jeg havde bloggen. Mens meget af Danmark fandt tid til at finde læseglæden igen, forsvandt min lige så kliché agtig som 'dug for solen'.

Det skyldes en kombination af læsetørke og at jeg i en lang periode passede to små børn i stedet for bare en. Bekymringer har også fyldt en del i 2020 - og ikke kun i forbindelse med corona, men for mig bekymringer omkring mine børn, den enes apnø anfald og den andens astma anfald. Mine svimmelheder var heller ikke noget der gav ens øre hoved lyst til at læse. 

Da jeg fandt læseglæden igen kunne jeg har virkelig kunnet mærke, hvor stor betydning bøger havde på mig og ikke mindst min hverdag - og det mentale helbred generelt. 

Hvis der er nogen jeg tager med mig fra 2020, så er det at jeg aldrig skal læse så få bøger om året igen. 



Bøger læst i 2020:


Jammers Minde af Leonora Christina Ulfeldt
40 uger efter af Cana Buttenschøn
Kærlighed er ikke nok af Sofie Münster
My Oxford Year af Julia Whelan
Wonder Woman: Rebirth Deluxe Edition Book 2 af Greg Rucka
Pride & Prejudice af Nancy Butler
Jagten (#1) af Elle Kennedy
Emma af Jane Austen
Fire noveller om kærlighed af Oscar Wilde, Virginia Woolf, Mary Shelley og Lev Tolstoj, J.P. Jacobsen, Olivia Levison og Herman Bang
Soul in Darkness af Wendy Higgins
Fire noveller af Jessen, Ejersbo, Helle og Djørup af Ida Jessen, Jakob Ejersbo, Helle Helle og Adda Djørup
Da farfar forsvandt af Line Lybecker
Kvadrantiderne (Spektrum #4) af Nanna Foss
High Fantasies (Rat Queens #4) af Kurtis J. Wiebe
Forglem mig ej (Rosenholm-trilogien #2) af Gry Kappel Jensen
Tatovøren fra Auschwitz af Heather Morris
Skyggen fra Nord (Grænsen til Trafallas, #2) af Julie M. Day
The Colossal Magic Nothing (Rat Queens, #5) af Kurtis J. Wiebe
Unearthly (Unearthly, #1) af Cynthia Hand (genlæsning)
Af blod og støv (Sagakvartetten, #1) af Julie M. Day
Every Heart a Doorway (Wayward Children, #1) af Seanan McGuire
Back to the Future: Biff to the Future (IDW Back to the Future Comic Series #3.5) af Bob Gale
Hvis bare du var min af Mhairi McFarlane
Back to the Future: Hard Time (IDW Back to the Future Comic Series #4) af Bob Gale
Back to the Future: Time Served (IDW Back to the Future Comic Series #5) af Bob Gale
Den underjordiske jernbane af Colson Whitehead
Kys det liv af Mette Holbæk
Back to the Future: Tales From the Time Train (IDW Back to the Future Comic Series #6) af Bob Gale
Sanditon af Jane Austen
Dukkehuset af Tove Jansson
Seeking Slow: Reclaim Moments of Calm in Your Day af Melanie Barnes
What's My Child Thinking? af Tanith Carey
Den knuste gud (Gudernes krig #2) af Henriette Hesselholdt
Elementsygen (Spækken til Luscuro #2) af Julie Midtgaard
Smertefri: Sig farvel til træthed, stress og ondt i kroppen af Anna Bogdanova
Harry Potter and the Philosopher’s Stone: MinaLima Edition af J.K. Rowling
Beach Read af Emily Henry
Christmas Shopaholic af Sophie Kinsella
A Boy Called Christmas (Christmas, #1) af Matt Haig






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig