fredag den 20. maj 2022

Mine top 10 fantasy graphic novels

Her kommer min top 10 liste (bedste øverst) over mine yndlings fantasy graphic novel:


Fables





Fables <3 hvor skal jeg begynde? Altså hvis ikke du har læst Fables, så bliver jeg nødt til at spørge: hvad venter du dog på? Fables er fantastisk! Fabler og Disney-figurer bliver vækket til live i en meget mere noir præget udgave og det er virkelig gjort godt. Det er uden tvivl min nr. 1 på listen over alle grafiske romaner jeg nogensinde har læst og selvom skaberen Bill Willingham sluttede serien for flere år siden, så er der faktisk nyt om at der er mere på vej! Og jeg kan IKKE vente. 

Jeg overvejer kraftigt at genlæse Fables, men åh jeg vil også virkelig gerne snart læse The Sandman af Neil Gaiman, for jeg tror også den kommer rent ind på en top 10.





Baldurs Gate



At jeg elsker den her graphic novel serie handler nok mest af alt om nostalgi for mig. Jeg elskede at spille Baldurs Gate – ja i en periode af mit liv VAR det mit liv. Men jeg elsker virkelig at være i D&D universet som jo i bund og grund er meget inspireret af Tolkien – uden overhovedet at være nøjagtig det samme, men man fornemmer bare den grundlæggende dybe magiske verden der binder det hele sammen. Og ja, så er jeg Minsc og Boo fan.





Lore Olympus



Mine aller nyeste obsession. Jeg følger med i webcomics, men jeg har også forudbestilt begge bøger som er på vej. Serien minder mig rigtig meget om den roman jeg selv skriver på med græsk mytologi, og generelt er jeg så opslugt af den verden at jeg bare virkelig elsker alt om det, og Lore Olympus er bare virkelig en fed serie. 




Back to the Future




Jeg knus-elsker den her graphic novel serie, for den er skabt af skaberne af de oprindelige Back to the Future film – og det kan virkelig mærkes. Så hvis man som mig virkelig gerne vil vide mere om den der onkel der er i fængsel og få nogle forklaringer på hvad der i filmene har virket som plothuller, ja, så skal man læse den her serie. Episk for fans af Back to the Future. 




Bigby vs. Batman! A Wolf In Gotham




Det her er mit nyeste indkøbte grafisk roman og det er en spin-off af Fables tegneserien. Skrevet af skaberen Bill Willingham og ja, hvad er der ikke at elske; mine to yndlings graphic novel karakterer Batman og Bigby i en og samme tegneserie. Jeg fik den faktisk først ind af døren i går, men har allerede opslugt den og derfor er den også allerede så højt på min liste. 





Hilda




Luke Pearson har skabt Hilda og hendes hjorteræv 'Kvist' så helstøbt at de for mig nærmest springer ud af siderne. Det er en magisk og helt igennem fantastisk graphic novel-serie – der i øvrigt også er blevet filmatiseret og kan ses på Netflix.





Nordlys




Jeg elsker Nordlys-serien og den vokser på mig, jo flere bind jeg læser. Jeg har indtil nu kun læst til og med bind 3 – altså dem de har oversat på min arbejdsplads Turbine. Serien har sådan nogle smukke stemningsfulde illustrationer og historien har et meget nordisk præg (måske fordi den er norsk) som jeg elsker!




Mooncakes




Mooncakes var hvad jeg ved af, vidst nok, en enkeltstående graphic novel, hvilket virkelig er en skam, for det var en virkelig skøn historie, der faktisk havde det hele.





Tea Dragon





Repræsentativ og totalt cute graphic novel som jeg helt sikkert vil læse videre i hvis der kommer flere hæfter.





The Magic Order



Plads nummer 10 har været lidt svær at placere, men jeg er kørt surt i Saga – og Rat Queens var bare lidt spild af min tid. Lumberjanes var stadig en rigtig god oplevelse, men jeg har aldrig fået mig sammen til at købe bind 2. Så jeg endte med 'The Magic Order' som jeg sådan set godt kunne lide at læse, men som jeg næsten ikke kan huske noget af nu, men da jeg lige har bestilt volume 2 der udkommer her i slutningen af måneden, så kan det kun være den der skal på listen.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig