fredag den 15. juli 2022

Fabeldyr og andre magiske skabninger


 

Jeg har fortalt om det på instagram og min anden blog, men jeg ved der er nogle her som ikke følger med på instagram og som nok måske heller ikke ser min anden blog. 

Og det er i bund og grund taket være jer, at jeg nu udgiver min første sådan rigtige børnebog. Ja, jeg har efterhånden udgivet en del stak papbøger, men det er jo ikke helt det samme. Det føles i hvert fald ikke sådan. Det er en hel del mere nervepirrende, at udgive den her bog. 

Måske jeg engang var nået hertil, hvem ved, men der kan i hvert fald trækkes en tråd tilbage her til bloggen. Det var nemlig en kontakt med en forfatter gennem denne blog, at jeg lavede mine første bogomslag og det ledte videre til freelance arbejde for både Egolibris, Ulven & Uglen og Turbine. Sidstnævnte endte jeg med at blive ansat hos og det er hos dem jeg har fået mulighed for at udgive papbøgerne og nu denne bog til børn. Jeg er meget taknemmelig, for det har virkelig altid været en drøm. 


Bogen hedder 'Fabeldyr og andre magiske skabninger' og den udkommer den 14. september hos Turbine forlaget (også min arbejdsplads som grafisk designer). 



Bogens bagsideteksten:

Dybt inde i skoven lever den sky enhjørning.

Ved en guldskat holder en bister drage vagt.

Og i havets bølger svømmer en smuk havfrue.

 Kom med indenfor i en verden af fabeldyr. Lær mere om dragen, enhjørningen, havfruen, feen, trolden og endnu flere magiske skabninger. Hør om de myter, der er blevet fortalt gennem hundredvis af år, og test din egen viden i bogens ”Fup eller fakta”-quizzer.

Fabeldyr og andre magiske skabninger af Karin Hald er spækket med fascinerende historier, overraskende facts og forslag til sjove aktiviteter, du kan lave med familie og venner.





Udover at have skrevet bogen har jeg selvfølgelig også selv stået for opsætningen – forsiden og indholdet. 

Jeg håber sådan den finder vej til læsere derude. Jeg ville selv have elsket at have fundet den på biblioteket som barn. Men man ved aldrig. Det er det mest nervepirrende af det hele. 


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig