lørdag den 7. januar 2023

Bogudfordring 2023

Jeg har i år sat mit Goodreads læsemål til 40 bøger, velvidende at jeg sikkert kommer til at læse meget mere end det. Og hvis jeg ikke gør, så er det forhåbentligt fordi jeg har haft travlt med at skrive mine egne bøger. 

Men jeg har fundet ud af, at det fungerer meget bedre for mig, at have et lavt læsemål fordi jeg så ikke stresser over min læsning. At stresse over sin læsning er det værste man kan gøre! Læsning skal kun være en god ting. 

Jeg plejer at sætte nogle delmål, sidste år forsøgte jeg at gøre det løbende, men jeg kan faktisk ikke holde dem længere. Det kunne jeg engang, men det kan jeg slet slet ikke længere. Den bog jeg drømmer om at læse i dag, kan ryge bagerst i tbr stakken dagen efter. Det skifter hurtigt i tiden for mig og det kan man ikke planlægge ret meget ud fra. 

Jeg håber dog på at læse alle fire Brandon Sanderson kickstarter-bøger i år, da de dukker løbende op i min mailbox. Jeg drømmer også at starte min læsning af Outlander-serien op igen og ikke mindst gøre et kæmpe indhug i alle de bøger der stadig står ulæst på mine hylder. Så faktisk vil jeg rigtig gerne have som mål, at jeg skal læse 3 bøger jeg allerede ejer før jeg må købe en ny bog. Det bliver spændende at se om det holder. Heres hoping.

Et klart mål jeg i hvert fald har er at komme i bund med de bøger jeg har fået til anmeldelse. Jeg modtager ikke længere særlig man anmeldereksemplarer, men de få jeg modtog sidste år har jeg haft problemer med at nå. Så jeg skal endnu engang skære ned for anmeldereksemplarer, hvis ikke lave et helt modtager-stop.

Poppy War er en af anmeldereksemplarene, som jeg virkelig har villet læse længe. Jeg tror den er lige noget for mig, så den er højt på min tbr.

 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig