fredag den 14. juli 2023

Sommerlæseliste






Så er min sommerlæseliste klar. Det er næsten lidt af en religion at følge sommerlæsning for mig, velvidende, at så meget læser jeg faktisk heller ikke i min sommerferie. Og jeg forventer heller ikke at nå at læse alle de her bøger i løbet af resten af sommeren, men jeg forventer at gøre et godt og stort indhug i listen.

Jeg kommer med en opdatering senere på sommeren og en status i slutningen af august. Så nu må vi se hvordan det kommer til at gå.

Without further … her er min sommerlæseliste:




Fyi: Atlas six & dobbeltfejl er anmeldereksemplarer


To sommertema-bøger jeg slet ikke har nogen forventning til overhovedet, for selvom den her type bøger indeholder sommertema, som jeg elsker at læse om sommeren, så lever de sjældent op til mine forventninger, og jeg finder dem typisk alt for kedelige. Det er Rachel Lucas’ ‘Sommer i Applemore’ og Jenny Colgans ‘De lyse nøætters begyndelse’. Jeg er spændt på om de ender med at overraske mig eller ej.  

To græsk mytologi bøger. ‘Troy’ af Stephen Fry og ‘A Thousand Ships’ af Natalie Haynes. Begge handler om den trojanske krig, hvor Stephen Fry tager fat i og holder sig til myten, skulle Nathalie Haynes give stemmer til kvinderne i historien, som de aldrig før har fået.

To fantasybøger: ‘Mistborn’ af Brandon Sandersson. Det er på tide, at jeg læser mere af Sanderson for jeg synes manden er intet mindre end genial, så det må hans bøger vel alt andet lige også være. ‘Atlas Six - initiativet’ af Olivia Blake, den her moppedreng har jeg skulle tage tilløb til rigtig længe. Men den lyder utrolig spændende og når fantasybøger er så tykke, så plejer de at kunne noget.

To bøger jeg har høje forvetninger til. ‘Dobbeltfejl’ af Anne Mette Kirk og ‘The Last Tale of the Flower Bride’ af Roshanie Chokshi. Både sprogligt og indholdsmæssigt forventer jeg mig store ting af begge bøger.




På lydbøger:

Ella Andrups ‘Tæppefald’ som jeg glæder mig rigtig meget til at læse.

Cozy fantasy I form af ‘Legends & Lattes’ af Travis Baldree, som bare virkelig lyder som mig kind of book: high fantasy, low stakes.

‘The Firefly summer’ – for Morgan Matson skriver nogle af de bedste sommertema-bøger jeg har læst.

‘Tress of the Emerald Sea’ af Brandon Sanderson. Jeg begyndte på den her i foråret, men så kom der alle mulige ting i vejen, og jeg vil rigtig gerne have den læst, omend jeg nok bliver nødt til at starte forfra.











SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig