tirsdag den 6. december 2011

Breaking Dawn del 1 - review

At se en Twilight film er som at møde gode venner efter lang tids fravær. Man ved derfor altid at man er i godt selskab.

Their pain is our pain.

Jeg er som udgangspunkt altid glad for at få 2 film ud af en god historie. Jo flere jo bedre, for så er der plads til mere. :0) Denne gang var jeg dog lidt nervøs..... Jeg var nervøs fordi første del af bogen Breaking Dawn (Daggry), var i et helt andet tempo end den sidste del af bogen. MEN... der var slet ikke nogen grund til panik. Genierne bag filmen klarede den endnu engang med bravur. De var gode til at vise elendigheden af situationen, og rigtig gode til at få det vigtigste med. Faktisk synes jeg at Twilight teamet er langt bedre til at få bøgerne konverteret til film end Harry Potter teamet var. En af forklaringerne er selvfølgelig at der sker mere i Harry Potter bøgerne, så de er derfor i mere tidspres. Jeg var heller ikke begejstret for de skæringer de lavede i Eclipse (Formørkelsen)

Breaking Dawn er måske lidt for tøset i starten for det mandlige publikum, men sådan er det jo også med bogen. Så det må de leve med. Jeg kan love at det bliver langt mere skræmmende jo længere man kommer ind i filmen.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår de kritikere der siger, at filmen er indforstået, men det er lidt svært for mig at sige når jeg har læst bøgerne. Men jeg synes virkelig de gjorde hvad de kunne for at få det hele med. Det er dog et krav at man skal have set de foregående film, og helst mere end en gang. ;0)

Jeg glæder mig rigtig meget til del 2. Mine forventninger blev skudt godt op i vejret efter at have set første del.

KKKKK+


Hvis du ikke har set filmen endnu, så læg mærke til om du kan finde Twilight forfatteren Stephenie Meyer mellem bryllupsgæsterne. – Hun er nem at finde, hvis man ved hvordan hun ser ud. :0)


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig