lørdag den 27. maj 2017

Guardians of the Galaxy Vol. 2






Åhhh, jeg kan slet ikke få armene ned. Hold op hvor er 'Guardians of the Galaxy' genial. Intet mindre. Det er nok faktisk ved at blive min yndlings superhelte film. Ligenu har jeg i hvert fald svært ved at argumenterer for at det skulle være andre. På trods af at jeg virkelig elsker superhelte film.

Guardians of the Galaxy har den bedste humor. Aldrig har jeg grinet så højlydt i en biograf - så mange gange! Den har sådan en type humor der kan ramme de fleste. Derfor tror jeg også langt de fleste vil synes om filmen, også selvom de hverken er til sci-fi, superheltefilm eller fantasy. Den er bare virkelig utrolig sjov og underholdende.

Den har faktisk en del tilfældes med Star Wars, ud over eventyrs og action delen. Good vs evil (dog vil jeg sige at det ikke er helt så sort/hvid i Guardians of the Galaxy, hvilket virkelig er klædeligt) men i høj grad også menneskelige relationer. Familie og venskaber er en stor del af handlingen. Og noget der nok taler til os alle.

Filmen har så meget kørende for sig, samtidig med at den bare grundlæggende er super cool.




 




Jeg er imponeret over at folkene bag kan blive ved med at holde den fantastiske stil fra 'Guardians of the Galaxy' vol. 1. Der er et eller andet cult over den. (Måske særligt for os der brugte walkmans) Den har en blanding af retro stil blandt med en masse fantasy og sci-fi fremtids-elementer. Castingen er genial og diversiteten er i top.

Det eneste mig og min mand kunne sætte finger på, på vej hjem fra biografen, var det der manglede noget ved superskurken. Vi kunne hurtig blive enige om at det generelt var et problem i mange af marvels superhelte film på det sidste. Hvilket er ærgerligt. Men der er bare så mange fede elementer i den her film der opvejer det uden problemer. Hvorimod at man kan mærke manglen mere i mange af de andre superhelte film.

Der er virkelig også mange elementer der skal spille sammen i Guardians of the Galaxy, og jeg synes grundlæggende at de har fundet en rigtig fin balance. For hvis der skulle have været brugt mere krudt på en superskurk, så ville der have været andre ting der led under det. Jeg synes det er skønt at de så vidt muligt holder sig til den her gruppe mennesker/væsner, frem for at fylde en masse flere ind som de gør i Avengers. Hvilket giver mindre scenetid til de fede figurer der i bund og grund kan bærer sig selv og hele filmen. Der synes jeg helt sikkert at Guardians of the Galaxy har fat i den lange ende.

Nu skal vi så vente rigtig længe på en 3'er, men jeg glæder mig sindssygt, og jeg har vildt meget lyst til at se den første igen. Så den skal jeg se ved først givende lejlighed!

Åh, jeg elsker den her franchise! Jeg er så begejstret!






SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg er uhyggeligt bagud i min bloglæsning, derfor den her sene kommentar. Men jeg vil bare lige give dig helt ret, haha. Det er SÅ god en film! Jeg grinte nærmest hele filmen igennem - dog græd jeg muligvis en lille smule til sidst...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er den ikke bare fantastisk altså! Jeg elsker de film der både kan få mig til at grine hysterisk og samtidig græde en smule også. Dem der har givet mig en rigtig god tur rundt i følelsesregisteret. ;0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig