fredag den 20. december 2013

Dash & Lily's Book of Dares juleanmeldelse

Dash & Lily's Book of Dares

Forfatter: Rachel Cohn og David Levithan
Genre: Realisme, romance
Målgruppe: YA






















“I’ve left some clues for you.
If you want them, turn the page.
If you don’t, put the book back on the shelf, please.”

So begins the latest whirlwind romance from the bestselling authors of Nick & Norah’s Infinite Playlist. Lily has left a red notebook full of challenges on a favorite bookstore shelf, waiting for just the right guy to come along and accept its dares. But is Dash that right guy? Or are Dash and Lily only destined to trade dares, dreams, and desires in the notebook they pass back and forth at locations across New York? Could their in-person selves possibly connect as well as their notebook versions? Or will they be a comic mismatch of disastrous proportions?



Jeg har hørt utrolig meget godt om Dash & Lily's Book of Dares og jeg ville faktisk gerne have læst den allerede sidste år, men jeg nåede det så heldigvis i år. Jeg blev dog en smule skuffet, må jeg tilstå. Jeg havde helt klart forventet mere.

Jeg kan rigtig godt lide ideen, og skrivestilen. Skrivestilen er især rigtig sjov og sød.

Mit problem med bogen er at jeg ikke rigtig bryder mig om kærlighedshistorien. Jeg synes den er sød og sjov, men de kender jo slet ikke hinanden! De har nærmest ingen scener sammen. Så jeg har lidt svært ved at få den der heppe følelse jeg ofte får når jeg læser kærlighedshistorier. Jeg får ikke rigtig noget bevis for at de passer sammen. Faktisk synes jeg de nogle gange lavede nogle lidt mærkelige ting som virkede urealistisk ifølge deres karakter.

Så hvis historien havde været længere, så tror jeg måske godt det kunne have fungeret.

Med hensyn til julestemningen. Tja.. så var der da en julemand og en julefilm. Udover det, så var der ikke meget, og der var slet ikke den der julede følelse. Jeg kom i hvert fald ikke i nogen julet stemning af at læse bogen.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig