fredag den 20. december 2013

Skriveguide: Sådan skriver du gode bøger til børn og unge anmeldelse

Skriveguide: Sådan skriver du gode bøger til børn og unge

Forfatter: Charlotte Lerche
Genre: Faglitteratur
Målgruppe: Skrivende folk
Udgiver: Skriveværkstedet

Tak til Charlotte Lerche og Skriveværkstedet

Kan ligenu kun købes gennem dette link http://www.skrivevaerkstedet.dk/produkt-detaljer/product/skriv-gode-bøger-til-børn-og-unge.html












En skriveguide til at skrive bedre generelt, men især også til børn og unge. Bogen er fyldt med øvelser og gode ideer.



Skriveguiden er på 100 sider og giver konkrete brugbare råd til enhver forfatterspire. Dertil er der helt sikkert også noget at hente for den garvede forfattere. Det kan i hvert fald ikke skade at få gode råd gentaget.

Jeg synes bogen er et virkelig godt stykke værktøj at have til at ligge, mens man skriver. Bogen er godt nok ikke så lang, til gengæld er der ingen fylde afsnit at finde. Jeg har læst et utal af skriveguides, men den her er en af de mere konkrete jeg har læst. Hvilket jeg elsker.

Det er helt klart også en af de bedre danske af slagsen på markedet ligenu. Personligt kan jeg godt lide afsnittet om hvad man skal gøre hvis man har en skriveblokeringer. For den indeholder nemlig ideer, som jeg selv bruger meget og som virker på mig selv.

Jeg har været på skrivekursus hos Skriveværkstedet engang i sin tid, og nogle af tingene i bogen genkender jeg fra kurset. Blandt andet nogle af de principper jeg har levet efter når jeg skriver i dag. Så jeg kan 100% stå inde for, at det der står i den her bog, det har virket for mig og det har jeg virkelig haft nytte af i min skrivning.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig