mandag den 16. december 2013

Knuste Kranier anmeldelse

Knuste Kranier

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Illustrator: Bodil Bang Heinemeier
Serie: Zombie jæger #2
Genre: Fantasy, zombier
Målgruppe: 10 og opefter
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret












Jeg dør i dag. Tanken er som et øksehug igennem kroppen, men jeg ved, at det er sandt. Zombierne er alle vegne. Flere af dem er allerede på vej ind i campen. Foran mig har de fået fat i Ergi. De flår armen af ham så let, som var den en kyllingevinge...


Wow, síkke en bog. Jeg er dybt imponeret over hvor meget spænding og hvor mange følelser der er i den her ellers ret korte bog. Det var lige før jeg genoptog min gammel dårlige vane - nemlig neglebidning.

Vi følger som i den første bog, begge de to søskendes synsvinkler, og vi følger hver deres kamp for overlevelse i en verden hvor zombier ikke er helt så dumme.

Knuste Kranier er nærmest endnu bedre end den første bog sort blod, og den slutter på en sådan måde at jeg næsten ikke kan vente på at den næste bog i serien udkommer.

Jeg har sat målgruppen til 10 og opefter. For hvis man er under 10 år, kan det godt være historien er lidt for skræmmende for nogen. Dermed sagt så tror jeg sagtens en 8-årig som ikke lader sig skræmme så let, sagtens kan få masser ud af bogen. Jeg selv nød bogen utrolig meget, og følte på ingen måde at jeg sad og læste en børnebog. Hvilket er de aller bedste af slagsen.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig