onsdag den 22. april 2015

Danmark læser




I morgen (eller i dag alt efter hvornår du læser det her) starter Kulturministeriets kampagne 'Danmark læser' hvor frivillige landet over uddeler 100.000 bøger, i håbet om at det vil få danskerne til at læse noget mere.

Der uddeles 5 bøger, der nøje er udvalgt af danske forfattere, udgivet af danske forlag. De 5 bøger er:

Drager over Kabul af Morten Hesseldahl
Den sønderjyske farm af Erling Jepsen
Hævn af Robert Zola Christensen
Og sådan blev det af Maren Uthaug
Bavian (noveller) af Naja Marie Aidt

Dagen bliver fejret med masse af forskellige events. F.eks. har Arnold Busck et arrangement hvor man kan bytte bøger. Men der sker også noget rundt omkring i lokalområder. Du kan se et program på hjemmesiden, http://www.danmarklaeser.dk/


Hvis du ikke er en af de heldige og få en bog, så kan du altså downloade dem ganske gratis på dagen, samt høre dem på lydbog. Det kan du gøre lige her: http://www.danmarklaeser.dk/e-bog/ og her: www.dr.dk/bogdag 

Du kan også følge med på de sociale netværks og se hvad danskerne synes om tiltaget eller bøgerne under #danmarklæser





Lidt om DEWEY:

Senere i morgen (eller i dag) regner jeg med at jeg har styr på min read-a-thon bogstak. Den har virkelig ændret sig meget her de sidste par dage og jeg ved ikke helt om den er der endnu. :0) Men jeg har sat en deadline for mig selv, som er i morgen. Ellers kunne jeg jo nok blive ved. Det er så fantastisk at vælge bøger ud man ser frem til at læse, jeg har lyst til at vælge mange flere end jeg overhovedet kan læse. Præcis som når jeg tager på ferie.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig