tirsdag den 2. juni 2015

Paranormalcy

Paranormalcy

Forfatter:
Serie: Paranormalcy #1
Genre: Fantasy, paranormal
Målgruppe: YA


Series fås endnu ikke på dansk




















Evie’s always thought of herself as a normal teenager, even though she works for the International Paranormal Containment Agency, her ex-boyfriend is a faerie, she’s falling for a shape-shifter, and she’s the only person who can see through paranormals’ glamours.

But Evie’s about to realize that she may very well be at the center of a dark faerie prophecy promising destruction to all paranormal creatures.

So much for normal.




'Paranormalcy' var utrolig underholdende at læse, fordi den bare var utrolig let, hyggelig og ikke mindst sjov. Jeg havde oprindelig troet at det var en historie ligesom Shadow Falls, men det opdagede jeg meget hurtigt at det ikke var. Evie var en forfriskende karakter, fordi hun lidt er en bad ass, og ikke på den der irriterende måde, nærmer den super sjove måde.

Jeg var ret vild med at forholdet mellem eks-kæreste og den nye love interest, ikke ledte op til den typiske trekantsdrama, som man ser alle steder. Ikke at jeg egentlig er så træt af trekantsdramaer som rigtig mange er, men jeg synes bare det var vildt forfriskende at det var noget andet.

Jeg elsker at historien har nærmest alle paranormale væsner med, og at ingen af dem er 'romantiseret' hvis man kan sige det sådan. Svare tværtimod fordi Evie arbejder for 'the International Paranormal Containment Agency' som prøver at kontrollere den paranormale verden.

De næste par bøger i trilogien skal jeg helt sikkert have læst på et tidspunkt, men jeg brænder ikke lige for at komme i gang med dem nu og her, men det er rart at vide at der ligger en serie og venter på mig, som er lidt paranormal-anderledes og samtidig bare er dejlig underholdende.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig