torsdag den 2. marts 2017

10 boglige ting i marts







I marts vil jeg ...

Se Little Big Lies på HBO - jeg håber den er bare halvt så god som bogen af Liane Moriarty

Se Beauty and the Beast i biografen! Jeg glæder mig sindssygt til at se den film!

Prøve at komme lidt på forkant med f.eks. at tage billeder til bloggen, da marts er den sidste måned i min barsel

Bruge masser af min eksta tid (baby lur tid) på at redigerer min roman - ved siden af læsning og blogging selvfølgelig. ;0)

Dele flere af mine læsestunder i instagram stories. Jeg har længe leget med ideen om at lave en slags vlog over min månedslæsning, men jeg synes det er lidt uoverskueligt fordi jeg læser konstant og hele tiden og lidt indimellem og hist og pist. Så jeg ved ikke rigtig hvordan det vil fungerer, men jeg vil give det et forsøg i hvert fald. Jeg vil dele alt hvad jeg får ind af døren løbende og hvad jeg begynder at læse og hvad jeg er færdig med at læse - måske. :0) Jeg vil som sagt forsøge i hvert fald, men kaos indtager typisk min hverdag

Begynde på fotobog over min søns første leveår - det kommer til at tage noget tid, for jeg har godt nok taget mange billeder, hold da op

Bestille den lækreste belgiske chokolade - det plejer vi at gøre hvert år til påske og så ryger der lige lidt ekstra i kurven, for det er den bedste form for læsesnack. Små (himmelske) bidder så man ikke kan nå at grisse sine bøger til

Indfører et fast højtlæsningsritual for min søn, da han er ved at være gammel nok til at synes det er lidt sjovt at se sin mor læse op, og fordi at studier har vist at dem der får læst højt for sig som børn, læser mere når de bliver ældre end andre på deres alder

Udover at redigerer på min bog, vil jeg sidde og nørkle lidt på en børnebogside jeg har fået

Læse masser af kærlighedshistorier - det er jeg lige i humør til, måske er det noget at gøre med det begyndende forår

SHARE:

2 kommentarer

  1. Det lyder som nogle virkelig hyggelige ideer til din marts. Jeg er lidt nysgerrig på opbygningen af din barnets bog: Har du en idé om hvordan du vil sætte den op? Skal det være 1 billede på hver side med en tekst på den anden, eller vil du sætte en masse billeder på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh.. ja, jeg elsker jo opsætninger, så det bruger jeg meget krudt på - jeg er også uddannet grafiker, så det er der nok ikke noget at sige til - men hovedsagelig kører jeg 1 helsides billede på hvert andet opslag og generelt bruger jeg halvsides billeder rundt om i bogen. Alt efter hvor meget tekst jeg skriver. Indimellem sætter jeg et par små portrætter i lille format hvis jeg har meget tekst på en side. Håber det giver mening. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig