tirsdag den 15. maj 2018

Hej Luca






Hej Luca

Forfatter: Julie Clausen
Genre: Realisme
Målgruppe: YA
Udgiver: Turbine

Tak til Turbine for anmeldereksemplar


Bogen følger 20-årige Luca, som lige er droppet ud af universitetet og flyttet hjem til sine forældre. Som om det ikke er slemt nok, forelsker hun sig i sin perfekte søsters perfekte kæreste. Hvilket ikke er særlig perfekt …


Jeg har tidligere været ret glad for Julie Clausens skrivestil og jeg blev begejstret da jeg hørte, at der var noget nyt på vej fra hendes hånd. Og 'Hej Luca', er også en fornøjelse at læse. Man flyver igennem den. Bogen er heller ikke så lang, men den når både at formidle et budskab, forløse en konflikt og skabe en humoristisk stemning. Men selvom historien hang sammen og fungerer, så sad jeg alligevel og ønskede mig mere. Lidt mere dybde ville have klædt den utrolig godt, for der var mange interessante konflikter i historien. 

Det jeg nok bedste kan lide ved Julie Clausens skrivestil, er nok at hun hurtigt trækker mig ind i handlingen og ind i personerne. Når hun beskriver tåkrummende ting, så sidder jeg også nærmest fysisk og krummer tæer.




 

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig