mandag den 16. juli 2018

Carl er Carl







Carl er Carl

Forfatter: Ida Jessen
Illustrator: Hanne Bartolin
Serie: Carl for de mindste
Genre: Billedbog
Målgruppe: Fra 1 år
Udgiver: Høst & søn

Tak til Rosinante og co. for anmeldereksemplaret

Carl leger løve og forskrækker mor. Men så bliver Carl selv forskrækket. 


Det er første gang, at vi herhjemme læser en af Ida Jessens populære børnebøger, men det var med rigtig stor succes. Så derfor heller ikke sidste gang. Min søn fandt den med det samme spændende.  Normalt kan han godt være utålmodig efter at bladre hvis jeg læser for meget tekst eller hvis billederne ikke fanger hans opmærksomhed, men her var der bare en rigtig fin balance.

Der står ikke meget på hver side, men alligevel formår Ida Jessen at skrive en smuk børnebog, som både forældre og barn får noget ud af. Jeg er ret imponeret over hvor meget de rent faktisk formår at formidle på så kort tid. Min søn fik interageret meget mellem mig, ham og bogen, fordi han kender flere af ordene og følelserne som Carl gennemlever i bogen.

Det er virkelig en fin børnebog - helt klart en af de bedre vi har læst sammen.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig