mandag den 10. september 2018

Farvoritforfatter: Liane Moriarty








Født: 15. november 199

Nationalitet: Australsk

Kendt for: Big Little Lies og Truly Madly deeply

Filmatiseringer: Tv mini serien Big Little Lies

Genre: Realisme, mysterium






Mit første møde med forfatteren:

Min mands hemmelighed var den første bog jeg læste af Liane Moriarty - jeg fik den til anmeldelse. Det var egentlig ikke en jeg vidste særlige meget om i forvejen, og jeg var nok lidt skeptisk. Forsiden sagde mig ikke særlig meget, men jeg forsøge mig med et par sider. Og så var jeg hooked.

Moriarty udfoldede et mysterium foran mig jeg slet ikke kunne gennemskue og da jeg var færdig med at læse bogen var jeg vindblæst. Jeg havde ikke kun fået en fantastisk og storslået læseoplevelse, jeg slet ikke kunne regne ud, jeg havde også fået noget at tænke over og fundere på.




Hvad forfatteren har betydet for mig:

Liane Moriarty er et nyere bekendtskab, som på rekordtid er groet til et nyt favorit forfatter bekendtskab. Og jeg drømmer om at udforske alle hendes bøger. Jeg knus-elskede alle de tre romaner jeg har læst af hendes indtil videre og de har alle sat sig et eller andet spor i mig. De har alle været øjenåbnere på en eller anden måde, enten ved at jeg har skullet kigge indad eller set anderledes udad.




At læse hendes bøger:

Er at opdage ting man ikke lige så ved første øjekast. Det er tankevækkende og berigende, og samtidig lidt skræmmende. Det er utrolig nærværende og velkendt - det velkendte er både hyggeligt men også øjenåbnende.










Bøger jeg har læst:









2 bøger af forfatteren jeg vil læse i september/oktober:

















Favoritforfatter er en serie hvor jeg fortæller om en af mine favoritforfattere og hvorfor eller hvordan forfatteren er kommet til at betyde så meget for mig. I forbindelse med indlægget vil jeg i de to pågældende måneder læse eller genlæse to bøger af forfatteren.



I 2017: I januar og februar læste jeg Stephenie Meyers to bøger: Kemikeren og Life and Death. I marts og april læste jeg J.K. Rowlings to bøger: Fantastiske skabninger og hvor de findes - filmmanuskriptet og The Cuckoos Calling. I maj og juni læste jeg Kasie Wests to bøger: By yourself og Pivot Point. I juli og august læste jeg Neil Gaimans to bøger Norse Mythology og American Gods. I september og oktober læste jeg JRR Tolkiens to bøger Beren and Luthien og Silmarillion. I november og december læste jeg George R R Martins to bøger Den herreløse ridder og The World of Ice and Fire.

I 2018: I januar og februar læste jeg Lisa Kleypas to bøger: Marrying Winterborne og Devil in Spring. I marts og april læste jeg Jane Austens to bøger: Mansfield Park og Northanger Abbey. I maj og juni læste jeg Sarah J. Maas' to bøger: A Court of Wings and Ruin og Heir of Fire. I juli og august læste jeg Leonora Christina Skovs to bøger: Førsteelskeren og Silhuet af en synder.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig