fredag den 23. august 2019

Hunted










Hunted

Forfatter: Meagan Spooner
Bogen er en enkeltstående og ikke en del af en serie.
Genre: Genfortælling af eventyr
Målgruppe: YA

Bogen fås ikke på dansk


Beauty knows the Beast’s forest in her bones—and in her blood. Though she grew up with the city’s highest aristocrats, far from her father’s old lodge, she knows that the forest holds secrets and that her father is the only hunter who’s ever come close to discovering them. 



Hunte. Hvor skal jeg dog begynde. Jeg ved ikke helt hvad der gik galt, på papiret burde det her havde været en historie jeg burde have elsket. Men der var to ting der gjorde at jeg bare ikke kunne lide den. Den første var hovedpersonen - nøj hvor var hun irriterende. Hun lavede også et fuldstændig tåbeligt valg på et tidspunkt der slet ikke gav nogen mening og kun satte hende i et endnu dårligere lys (jeg skal nok lade være med at spoile hvad). Hun skulle have været mega sej, men det var hun bare slet slet ikke. Hun var mindre sej end den originale Beauty fra historierne, på trods af at det tydeligvis var meningen at hun skulle være sejere.

Det andet der gik galt var, at bogen bare i bund og grund var jævnt kedelig. Jeg følte efter endt læsning, at jeg snorkede mig hele vejen igennem bogen. Jeg kunne læse en linje og tabe tråden fordi den var så kedelig og så skulle jeg læse det igen. Det var ret frustrerende.

Jeg tror hvis jeg skal læse en Beauty and the Beast genfortælling i fremtiden, så skal det være i NA eller voksen genren og ikke i YA-genren. Det bliver alt for pænt og det med 'the beast' bliver aldrig helt fuldt til døren. Måske det godt kan lade sig gøre i nogle YA bøger - men i den her kunne det ikke.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig