mandag den 12. juli 2021

Sommerlæsning 2021 - hvilke bøger jeg gerne vil læse og hvorfor

 



Traditiontro så slipper i ikke for min sommerferielæseliste og ligesom alle andre år så er der alt for mange på listen til at jeg kan nå at læse dem her i juli og august. 

Som altid leder jeg efter sommerbøger med masser af sommerstemning i, historier der kan tage mig med på eventyr eller bare en virkelig god kærlighedshistorie.  

Alle bøgerne på listen er ny læseoplevelser med undtagelse af 2 - Court of wings and ruin er genlæsning og Renegades har jeg tidligere været i gang med - dengang jeg fik mit massive læseblokkering og jeg har ikke læst i den siden på trods af at jeg knuselskede den ved første øjekast. Så det er en kæmpe fejl og jeg glæder mig til at fortsætte med den. Åh, ja og så er jeg jo faktisk pt i gang med at genlæse Ringenes Herre fra ende til anden men den tager jeg mig god tid om og bliver nok ikke færdig med denne sommer.

Som jeg plejer så regner jeg også med at komme med en update i løbet af sommeren om hvordan det rent faktisk går mig at få læst nogen af de her bøger.



Serier jeg gerne vil fortsætte med: 







Voyager af Diana Gabaldon er der jeg er kommet til i serien og nu har jeg anskaffet mig alle bøgerne i serien og drømmer om at få dem alle læst færdig. Det er sådan et dejligt eventyr at være med på men de er tidskrævende for jeg kan ikke lade være med at gå i gang med flere bøger når jeg læser tykke bøger som denne. 

Queen of shadow af Sarah J. Maas. Nu må og skal jeg altså snart få afsluttet den her serie. 

Renegades af Marissa Meyer er superhelte og kærlighedshistorie i en - what's not to like. 

Court of wings and ruin af Sarah J. Maas er genlæsning.



Danske nyakutelle oversættelser: (obs, anmeldereksemplarer)





Den sidste årsfest af Liane Moriarty. Jeg elsker Liane Moriartys bøger. 

Den anden Bennet søster af Janice Hadlow lyder fantastisk for en Jane Austen fan som mig.




Bøger med sommer som tema:








Take me home tonight af Morgan Matson. Dronningen af sommerhistorie og den her lyder til at blive en fantastisk eventyr. 

No offense af Meg Cabot. Florida, ø-liv og kærlighed.

The great ex-scape af Jo Watson lyder som den bedste form for standlæsning. Uforpligtende og fjerlet. Skulle handle om en kærlighedshistorie på ferie med 'the one that got away' temaet

Two summers af Aimee Friedman skulle være en slags to historier i en - a la hvad ville der være sket hvis hovedpersonen tog et andet valg end hun gjorde. To forskellige sommerferier - to forskellige oplevelser. Jeg elsker den type historier. 



Hypede aktuelle fantasy-bøger der kan tage mig med på eventyr:







Legendborn af Tracy Deonn lyder som et fantastisk koncept, desværre har jeg også siden læst en masse der var skuffet over udførslen men jeg vil gerne læse den alligevel omend den er røget lidt længere ned af listen for mig. 

The gilded ones af Namina Forna ved jeg helt ærligt ikke meget om andet end at den er enormt hypet og jeg elsker fantasy og jeg vil da gerne læse god fantasy så derfor er den på listen.

The House in the Cerculean sea af TJ Klune - en magisk ø - mysterier og karakterer der er så fantasifuldt forskellige at det er en drøm som en læser at opleve tænker jeg. Glæder mig virkelig meget til denne. 

Six of crows af Leigh Bardugo fik en revival efter tv-serien kom på Netflix og jeg føler det er ved at være på tide at læse denne som er elsket af så mange. 

Klara and the sun af Kazuo Ishiguro lyder meget ulig noget andet jeg tidligere har læst - den lyder mega fed og har fået rigtig mange enormt positive anmeldelser og ord med på vejen. Så den er helt klart et must denne sommer.


Kærlighedshistorier:







Instructions for dancing af Nicola Yoon - kærlighed og en bog om at danse. Den er selvskrevet til mig der elsker alle typer af dansefilm. 

Chacing lucky af Jenn Bennett - Jenn Bennetts Starry night er en af mine absolut yndlings sommerlæsebøger så jeg satser på at hun kan gøre det for mig igen med denne.



Fagbøger:


Save the cat af Jessica Brody. Jeg drømmer sådan om at nørde en masse skriveteknik denne sommer og det skal begynde med den her bog.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig