torsdag den 28. oktober 2021

Livet illustreret

 




Livet, illustreret


Forfatter og illustrator: Lisa Aisato

Originalsprog: Svensk, 'Livet'

Genre: Roman / Billedbog - for voksne

Målgruppe: Voksne

Udgiver: Straarup & Co


Tak til Bog & ide for anmeldereksemplaret (reklame/anmeldereksemplar)


Ingen illustrerer menneskers frygt, håb og drømme som Lisa Aisato.

I bogen ”Livet – Illustreret” har hun samlet sine bedste illustrationer – både klassikere og helt nye – og skrevet en livsbekræftende tekst om det liv, som vi alle forsøger at mestre. Kærlighed, sorg, tvivl og stor glæde bliver skildret i Aisatos særegne stil, som rører os i vores inderste.


Hvis man gik og var i tvivl om at bøger kunne være magiske - så skal man bare tage og læse denne bog. Den er virkelig lige så fantastisk som alle går rundt og siger. Men den kræver at man har tid til at sætte sig ned og virkelig mærke og føle billederne. Det er ikke en bog man skal bladre hurtigt igennem - for selvom der på siderne ikke står ret meget tekst så fortæller illustrationerne kombineret med teksten meget mere end man lige skulle tro. 

Livet - illustreret er smuk. Den er rørende og ja, så er bogen nærmest i sig selv en kort formidlet bog om livet med alle dens særheder, kontraster og vidunderlige og smertefulde øjeblikke. Lisa Aisato har på smukkeste vis illustreret vores barndom - nostalgien og den magi vi følte. Hun har beskrevet det svære ved at være ung og udfordringerne ved at ældes på godt og ondt. Hun har ramt de smukke og følsomme milepæle så vel som de svære.  






Det føles som om jeg er den absolut sidste til at læse den her blandt mine bogbekendtskaber og jeg må indrømme at der blev fældet en tåre eller to efter endt læsning. Hvis man lader sig rive med af stemningen så bliver man efterladt bløde i knæerne og med hjertet fuldt af krammere som man gerne vil give sine nærmeste. 

Ja, jeg elsker vidst den her bog en hel del. Den er så omfavnende - enkelt men stadig rummelig. Jeg tror det her er en bog jeg vil tage frem mange gange fremover for at reflekterer over hvor jeg har været, hvor jeg er nu og hvor jeg er på vej hen. 

Kæmpe anbefaling herfra. 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig