fredag den 10. november 2023

The Inheritance Games trilogien










The Inheritance Games trilogien


Forfatter: Jennifer Lynn Barnes

Målgruppe: YA

Genre: Mysterie/romance

Bogserien fås på dansk.





Min anmeldelse af ‘The Inheritance Games’ serien har været længe undervejs. Ja, faktisk har jeg taget tilløb til den flere gange, men hver gang så dukkede der en ny anmeldelse op. Jeg gik lidt i den vildfarelse, at alt hvad der var at sige om serien allerede var blevet sagt, men som jeg blev gjort opmærksom på at en fellow bogblogger, så har jeg jo stadig ikke delt hvad jeg synes om den.

Så lad os tage fat I serien som er blevet noget så utrolig populær, også her i Danmark, ja faktisk siden den udkom.

Hovedpersonen Avery arver en formue, men hun ved ikke hvorfor. Det eneste hun ved er at hun skal bo i Hawthorne house sammen med familien Hawthorne (inklusiv de fire helt utrolig lækre brødre) i et år, og så vil pengene være hendes.

Serien herfra er en stor gådejagt, med mysterier og drama der er en sæbeopera-værdig, med mordforsøg, skjulte hensigter og identiteter – og ja, det bliver næsten bare kun vildere og vildere.

Bøgerne er sat i et højt tempo og med masser af spænding og det er en vaskeægte pageturner der indimellem kan være svær at lægge fra sig.

Udover at være en YA mysterium, så er serien også romance. Vi starter ud med et vaskeægte trekantsdrama mellem to af brødrene og Avery. Kærlighedshistorien og Averys person udvikler sig gradvist igennem hele serien, hvilket er en rigtig god ting.








Kan vi lige tage et øjeblik hvor vi virkelig værdsætter hvor smuk serien er. Elsker især de farvede sider.






Underholdningen i trilogien er fuldstændig i top. Man kan faktisk ikke lade være med at læse videre, hvilket er et kæmpe plus. Mysterie-delen var også et kæmpe plus, gåderne var ikke helt umulige at gætte, hvilket indimellem gjorde det sjovt at gætte med.

Okay, minusset, eller i hvert fald det minus jeg havde med bogen var nok at den var for meget. Det er ikke helt uden grund at jeg tidligere sammenlignede den med sæbeoperaerne, og selvom der var en periode af mit liv hvor jeg åd det råt, så bliver det for meget for mig personligt.

Jeg ville også ønske at Jennifer Lynn Barnes ikke havde trukket trekantsdramaet så langt, men vi kan ikke altid få alt hvad vi drømmer om.

Så konklusionen: Jeg forstår virkelig godt hvorfor serien er blevet så populær og jeg vil uden tvivl også anbefale den, særligt til unge der ikke helt har fået nok af sæbeopera-genren og som rigtig godt kan lide gode mysterier.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig